Idee DEI wychodzą z zakrętu na prostą. „Różnorodność nie jest zbiorem przekonań” (WYWIAD)
Kultura pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej – hybrydowy model, sztuczna inteligencja i nowe pokolenia pracowników stawiają przed firmami zupełnie nowe wyzwania.
Paweł Sołtys Wittchen odchodzi od dużych przecen i zmniejsza koszty. „Oglądamy każdego złotego, zanim go wydamy"
Lepiej, niż przewidywał rynek, ale i tak gorzej niż w zeszłym roku – tak można podsumować wyniki Grupy Wittchen za trzeci kwartał 2025 r. Spółka planuje odpowiedzieć na negatywny trend obniżką kosztów i optymalizacją sprzedaży.
Miguel Ciołczyk Garcia Od pomysłu do dotacji. Te błędy firmy popełniają najczęściej
Uzyskanie dotacji z Funduszy Europejskich to proces wymagający precyzji, znajomości procedur i odpowiedniego przygotowania. Dlatego wnioskodawcy mogą liczyć na rozbudowany system partnerstwa, który pomaga przejść przez każdy etap – od koncepcji projektu, przez jego realizację, aż po rozliczenie.
Aleksandra Trendak Nowy wielki talent, ale też prztyczek od TVN. Adam Małysz o kondycji polskich skoków narciarskich
Dziś startuje nowy sezon Pucharu Świata w skokach narciarskich. Do reprezentacji Polski wchodzi Kacper Tomasiak, 18-latek, z którym kibice wiążą duże nadzieje. Adam Małysz przyznaje, iż obawia się, że medialny szum może zaszkodzić młodemu skoczkowi. Jednocześnie wszyscy zdają sobie sprawę, że bez tego szumu odpływ kibiców mógłby być jeszcze większy niż w ostatnich sezonach.
Marek Deryło Roślinne produkty po wielkim boomie. Dobra Kaloria rośnie szybciej niż cała branża i stawia na ecommerce
Segment produktów roślinnych w Polsce jest wart 1,1 mld zł zł. Rynek ma za sobą totalny boom. Sprzedaż tej żywności latach 2020-2022 wzrosła o 109 proc. Dziś wzrost jest bardziej umiarkowany, a rynek przeszedł selekcję. Czy przyszłość jest roślinna? - Jeśli sytuacja ekonomiczna nie będzie poprawiała, to sądzę, że niezależnie od działań edukacyjnych, pro środowiskowych, prozdrowotnych, to jednak klient będzie decydował na podstawie portfela - mówi Karolina Kubara, wiceprezeska producenta marki Dobra Kaloria.
Magdalena Brzózka Co trzeci uczeń wybiera edukację zdrowotną. Prawica i Kościół wpływają na niską frekwencję
Edukacja zdrowotna nie cieszy się dużą popularnością. W zajęciach bierze udział ok. 30 proc. wszystkich uprawnionych uczniów. Udział w zajęciach w szkołach ponadpodstawowych jest kilkukrotnie niższy niż w podstawówkach. Ministra edukacji Barbara Nowacka chciała początkowo, by udział w zajęciach był obowiązkowy, ale nie uzyskała zgody konserwatywnej części koalicji.
Rafał Mrowicki Kanclerz Niemiec kontra młodzi Ukraińcy: „Zostańcie w domu i brońcie ojczyzny”
Rosnący napływ młodych Ukraińców budzi w Berlinie coraz większe polityczne napięcie. Friedrich Merz apeluje do Zełenskiego o zatrzymanie mężczyzn w kraju – wyjazdy osłabiają ukraińską armię, mimo jej rosnącej digitalizacji i wykorzystania dronów. Jednocześnie rząd zapowiada obniżenie świadczeń socjalnych dla nowo przybyłych – liczy, że ograniczy to atrakcyjność Niemiec jako celu migracji i zwiększy presję na podjęcie pracy.
Jakub Bielamowicz Qemetica szuka innowacji. W grupie powstała nowe jednostka biznesowa
Grupa Qemetica (dawniej Ciech) działająca w sektorze chemicznym powołała Qemetica Future – jednostkę, której zadaniem będzie wyszukiwanie, rozwój i wdrażanie innowacji. Z nowego pionu zdjęte zostaną obowiązki wynikające z bieżącej działalności firmy, które nierzadko spychają innowacje na dalszy plan. Grupa jest otwarta na współpracę z rynkiem, w tym z naukowcami i startupowcami.
Anna Bełcik Develia z rekordowym zyskiem po trzech kwartałach 2025 r. i kolejnymi akwizycjami
Grupa Develia zakończyła trzy kwartały 2025 r. z jednym z najlepszych wyników w swojej historii. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,32 mld zł, czyli o 27 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze mocniej wzrósł zysk netto, który wyniósł 306,5 mln zł i był o 42 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2024 r. Spółka odnotowała też wyraźną poprawę marż i liczby przekazań mieszkań.
Szymon Matuszyński