Tarczyński rozpoczął budowę księgi popytu na akcje serii G. Środki z emisji trafią na rozbudowę mocy produkcyjnych

Grupa Tarczyński zaczęła dziś budowę księgi popytu na nie więcej niż 2 miliony nowych akcji zwykłych serii G. Proces potrwa do 22 października. Środki, zdobyte dzięki emisji nowych walorów, trafią m.in. na rozbudowę mocy produkcyjnych firmy.

Cena emisyjna akcji zostanie ustalona w wyniku procesu tworzenia tej księgi popytu. Santander Bank Polska S.A. – Santander Biuro Maklerskie pełni rolę wyłącznego globalnego koordynatora oferty oraz wyłącznego prowadzącego księgę popytu. Tarczyński planuje między 2025 a 2026 CAPEX około 720 milionów złotych, finansowane z emisji akcji serii G oraz innych dostępnych źródeł. 58 proc. środków trafi na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosów, 28 proc. na rozbudowę mocy produkcyjnych parówek, a 14 proc. na innowacje zwiększające efektywność pozyskiwania surowców. Pozwoli to m.in. ograniczyć koszty zakupów surowców.

Środki z emisji akcji przeznaczymy przede wszystkim na rozbudowę mocy naszych linii kabanosowych – od przygotowania surowca, przez obróbkę i nadziewanie, po obróbkę termiczną i pakowanie. Odpowiadamy w ten sposób na rosnący popyt na nasz flagowy produkt, szczególnie na rynkach zagranicznych, co zgodnie ze strategią powinno zwiększać udział eksportu w przychodach i wzmacniać rentowność Grupy Tarczyński – wyjaśnia Jacek Tarczyński, Prezes Zarządu Tarczyński S.A.

Akcje emitowane są w trybie subskrypcji prywatnej, bez obowiązku sporządzania, zatwierdzania ani udostępniania prospektu lub innego dokumentu informacyjnego. W book-building mogą uczestniczyć inwestorzy kwalifikowani oraz pozostali, którzy obejmą nowe akcje o wartości co najmniej 100 tys. euro na danego inwestora.

Spółka oraz istotni akcjonariusze (Elżbieta i Jacek Tarczyński, EJT Investment oraz EJT) zostali objęci zobowiązaniami lock-up, od publikacji raportu bieżącego spółki w sprawie rozpoczęcia oferty publicznej akcji serii G w ramach book-building, do upływu 180 dni od dnia pierwszego notowania akcji lub PDA (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).

Tarczyński ma 70 proc. udział w rynku kabanosów oraz 25 proc. ogólnego udziału rynku parówek. Produkty sprzedawane są na trzech kontynentach, w ponad 30 państwach. Po I półroczu 2025 r. firma wypracowała 1,063 mld zł przychodów ze sprzedaży, o ponad 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 133,5 mln zł wobec 151,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto sięgnął 67,4 mln zł w porównaniu z 75,3 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż zagraniczna w analizowanym okresie wyniosła 350,2 mln zł, co oznacza niemal 20-proc. wzrost rdr.