Biedronka ocenia, że rynek jest nadal konkurencyjny. Sieć zwiększa udziały

Jeronimo Martins Group, właściciel Biedronki, ocenia, że polski rynek pozostaje bardzo konkurencyjny, a klienci są nadal ostrożni. Sieć zwiększa udziały rynkowe – poinformowała Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins Group.

– Polski rynek pozostaje bardzo konkurencyjny. (...) Działamy w warunkach niskiej inflacji koszyka w porównaniu z nadal wysoką inflacją kosztów, co oznacza, że wszyscy gracze są pod większą presją, a to naprawdę nasila konkurencję na rynku – powiedziała podczas czwartkowej telekonferencji Ana Luisa Virginia.

– Dlatego musimy być pewni, że nadal jesteśmy liderami pod względem cen – dodała.

Jak wskazała, Biedronka nadal zyskuje udziały rynkowe, a z danych GfK wynika, że do sierpnia udział ten wzrósł o 0,2 pkt proc. Jej zdaniem we wrześniu ten wzrost mógł być wyższy.

Ana Luisa Virginia oceniła, że klienci są nadal ostrożni i niechętnie kupują droższe produkty spożywcze.

Grupa poinformowała, że priorytetem dla Biedronki nadal będzie sprzedaż. Aby chronić rentowność i reagować na presję wynikającą z niskiej inflacji koszyka, rosnących kosztów wynagrodzeń i słabej dynamiki konsumpcji żywności w kraju, Biedronka będzie nadal koncentrować się na efektywności kosztowej i wdrażać dodatkowe środki zwiększające wydajność.

Wyniki Biedronki w III kwartale 2025 r.

Przychody Biedronki w III kwartale wyniosły 6,4 mld euro, czyli wzrosły o 8 proc. r/r, a w walucie lokalnej wzrosły o 7,4 proc. r/r. Po trzech kwartałach sprzedaż wyniosła 18,753 mld euro (wzrost o 7,4 proc. r/r i wzrost o 5,8 proc. w walucie lokalnej).

Sprzedaż LFL w Biedronce wzrosła w III kw. o 3,6 proc., a po dziewięciu miesiącach wzrost LFL wyniósł 1,8 proc.

EBITDA Biedronki wyniosła po trzech kwartałach 1,477 mld euro wobec 1,343 mld euro przed rokiem. Marża EBITDA wzrosła do 7,9 proc. z 7,7 proc. rok wcześniej.

Sieć od początku 2025 r. otworzyła 111 sklepów i przebudowała 110 lokalizacji. W całym roku ma otworzyć od 130 do 150 sklepów (netto). Program renowacji ma objąć około 200 lokalizacji. W planach jest też nowe centrum dystrybucyjne.

Po trzech kwartałach 2025 r. EBITDA grupy Jeronimo Martins wzrosła o 10,9 proc. r/r do 1,811 mld euro przy przychodach na poziomie 26,534 mld euro (wzrost o 7,1 proc. r/r). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 484 mln euro (wzrost o 10 proc. r/r).

– Wchodząc w ostatni kwartał roku i kluczowy okres świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku, nadal koncentrujemy się na zaspokajaniu potrzeb naszych klientów, kontynuując jednocześnie kluczowe projekty inwestycyjne, które mają zostać zrealizowane do końca roku – powiedziała dyrektor finansowa Jeronimo Martins.

Polecamy: Biedronka wyposażyła ponad 2 tys. sklepów w Polsce w instalacje fotowoltaiczne

Źródło: PAP