Wyniki grupy Eurocash poniżej oczekiwań w trzecim kwartale
EBITDA, zysk netto i sprzedaż Eurocashu były poniżej oczekiwań rynkowych w III kw. 2025 r. – wynika z raportu kwartalnego spółki. Eurocash opublikował wyniki w poniedziałek rano.
EBITDA grupy Eurocash wyniosła 232,1 mln zł w III kw. 2025 r. Konsensus rynkowy zakładał 237,4 mln zł, czyli praktycznie tyle samo, co rok temu. Zysk netto też był niższy od przewidywań – wyniósł 6,9 mln zł wobec oczekiwanych przez rynek 8,5 mln zł. To jednak ponad dwukrotny wzrost r/r – w III kw. 2024 r. było to 3 mln zł. Z kolei konsolidowany zysk netto wyniósł w III kw. 15,6 mln zł.
W porównaniu z 2024 r. spadła za to skonsolidowana sprzedaż grupy o 4,3 proc. r/r, sięgając 7,94 mld zł. Konsensus przewidywał 8,21 mld zł.
Narastająco po trzech kwartałach grupa miała 22,698 mld zł przychodów – tu także odnotowała spadek, o 4,3 proc. r/r. EBITDA spadła o 1,6 proc. r/r do 582,7 mln zł. Strata netto przypisana jednostce dominującej w okresie styczeń–wrzesień wyniosła 92,1 mln zł wobec 91,5 mln zł straty w 2024 r.
Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w III kw. 2025 r. wyniosła ok. 13 proc. Po trzech kwartałach rentowność brutto na sprzedaży była wyższa o 0,24 pkt proc. r/r i wyniosła 13,14 proc.
Do Grupy Eurocash należą takie marki jak ABC, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Groszek czy Duży Ben, a także Eurocash Cash&Carry i Eurocash Serwis. Spółka od 2005 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Należy do indeksu średnich spółek mWIG40.