Tak Polacy podbijają zagranicę
CARGO by OWEE. Polskie „produkty na lata” podbijają Niemcy
Plecak, w którym nie urwie się rączka, torba, w której nawet po intensywnym używaniu nie zrobi się dziura? Anna Migacz-Lesińska ponad dekadę temu postanowiła produkować rzeczy, które wbrew panującej modzie, będą trwałe. Dziś torby i plecaki marki CARGO by OWEE trafiają m.in. do klientów z Niemiec, co nie byłoby możliwe – lub bardzo trudne – gdyby nie wsparcie, jakie niewielka firma uzyskała od Amazon.
Z tego artykułu dowiesz się…
- Jak powstała i czym zajmuje się firma CARGO by OWEE.
- Jak polskiej małej firmie udało się trafić do klientów m.in. w Niemczech.
- Jak marketplace Amazon ułatwia firmom sprzedaż za granicą.
Przyzwyczailiśmy się, że producenci celowo robią rzeczy średniej lub niskiej jakości, by te po pewnym czasie trzeba było wymieniać na nowe. Co to za interes, gdy klient kupi jedną lodówkę na 25 lat albo nie będzie co sezon kupował nowego swetra, bo ten z zeszłego roku jeszcze się nie zmechacił? Produkty tworzone z myślą o długich latach użytkowania stają się awangardą.
Trwałość od CARGO by OWEE
Mimo wszystko są przedsiębiorcy, którzy chcą, by to właśnie wysoka jakość była ich znakiem rozpoznawczym. Należy do nich Anna Migacz-Lesińska, która w 2013 r. stworzyła koncepcję marki CARGO by OWEE. Sama firma powstała dwa lata wcześniej z, jak wspomina założycielka, „potrzeby posiadania plecaka, który się nie zniszczy; torby, od której nie urwą się rączki, która będzie naprawdę świetnej jakości”.
Plecaki, torby i nerki są uszyte z materiału, z którego produkowane są akcesoria dla służb specjalnych. Jest wytrzymały i może udźwignąć nawet 60 kg.
– Od początku postawiliśmy sobie trudne zadanie, aby stworzyć produkt, który jest niemal niezniszczalny – opowiada Anna, która początkowo prowadziła firmę samodzielnie i jednoosobowo odpowiadała za wszystkie podejmowane działania.
Okazało się, że ludzie potrzebują rzeczy dobrej jakości, nawet jeśli są droższe niż w sieciówce. Dziś CARGO by OWEE zatrudnia kilkoro pracowników. Wszystkie torby są szyte w polskiej szwalnie. Marka ma duże ambicje, ale nie da się ich zrealizować bez dotarcia do nowych klientów. Anna Migacz-Lesińska wspomina, że gdy firma zaczęła się rozwijać, zapoznała się z ofertą różnych marketplace’ów, by znaleźć miejsce, które da jej najwięcej korzyści sprzedażowych.
– Okazało się, że Amazon daje nam możliwości szybkiego i łatwego wejścia na przykład do Niemiec. Najważniejszym narzędziem dla nas jest Fulfilment by Amazon. Magia FBA polega na tym, że bardzo skraca proces sprzedaży. Wysyłamy nasze produkty do centrów logistycznych, które sa następnie w odpowiedniej skali ilościowej dodawane na Amazon, aby klienci mogli je kupić – opowiada o całym procesie Anna Migacz-Lesińska.
Jak Fulfilment by Amazon (FBA) ułatwia sprzedaż?
Program Fulfilment by Amazon (FBA) to międzynarodowa sieć dystrybucji. Umożliwia przechowywanie, odbiór, pakowanie i dostarczanie produktów, jak również obsługę klientów w lokalnych językach oraz proces zwrotów, czyli zdejmuje ze sprzedawcy wszystkie obowiązki, które musiałby wykonać samodzielnie, gdyby prowadził sprzedaż we własnym zakresie. FBA to oszczędność czasu, pieniędzy i gwarancja tego, że wszystkie działania związane z wysyłką zostaną przeprowadzone prawidłowo. W 2023 r. z programu skorzystało 47 proc. małych i średnich polskich przedsiębiorców obecnych na Amazon.
Anna przyznaje, że FBA wyeliminowało skomplikowany proces logistyczny dotyczący pojedynczych wysyłek. Realizowanie przesyłek z centrów logistycznych Amazon zamiast bezpośrednio z własnego sklepu pozwoliło też obniżyć koszty działalności.
Amazon jest dla niej, jak sama mówi, jednym zamkniętym narzędziem, które ma w sobie wszystko, czego potrzebuje.
– Oferuje możliwość promowania się i dotarcia do niesamowitej liczby klientów, którzy już tam są. To klienci, których nigdy nie bylibyśmy w stanie zdobyć tak szybko rozpoczynając sprzedaż w Niemczech na własną rękę – mówi polska przedsiębiorczyni.
Artykuł powstał na zlecenie Amazon
Partner serii
W ramach cyklu Tak Polacy podbijają zagranicę opisujemy historie polskich firm, które bardzo dobrze radzą sobie na rynkach zagranicznych. Partnerem serii jest Amazon.
Czytaj więcej