Najwyższy w historii zysk Grupy CCC w 2024 r. Pękła bariera 1 mld zł

Grupa CCC w 2024 r. wypracowała najwyższy w historii swojej działalności poziom zysku netto – wyniósł on 1 mld 23 mln zł i był wyższy r/r o blisko 1,1 mld zł. Aspiracją grupy na 2025 r. jest 12 mld zł przychodów i rentowność EBITDA na poziomie 20 proc. – poinformowała spółka w komunikacie.

W całym 2024 r. Grupa CCC odnotowała historycznie rekordowe przychody na poziomie 10,3 mld zł (+9 proc.), przy marży brutto wyższej r/r o 4 pkt proc. Pozwoliło to na wygenerowanie wyniku operacyjnego na poziomie 1 mld zł, co stanowi ponad 460 proc. wzrostu r/r oraz 1,6 mld zł zysku EBITDA (+110 proc.).

– Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnych i głębokich zmian w Grupie. Z jednej strony cieszy nas poprawa wyników, ale to na pewno nie jest nasze ostatnie słowo. W 2025 r. naszą aspiracją jest osiągnięcie 12 mld zł przychodu i rentowności EBITDA na poziomie 20 proc. – powiedział Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.

Grupa CCC w czwartym kwartale 2024 r. (okres listopad 2024 – styczeń 2025) osiągnęła trzykrotny wzrost zysku operacyjnego i blisko dwukrotnie wyższy, sięgający 448 mln zł, wynik EBITDA. Grupa odnotowała wzrost przychodów i dalsze umocnienie marży brutto.

Poprawa wyników CCC, HalfPrice i Modivo

Jak podała spółka, z sukcesem kontynuowano pracę nad wysoką rentownością w szyldach CCC i HalfPrice. Skokową poprawę wyniku operacyjnego i EBITDA odnotowała Grupa Modivo, co jest efektem przede wszystkim koncentracji na wysoko rentownej sprzedaży i znacznej redukcji kosztów wynikającej z postępującej integracji z Grupą CCC.

Zaraportowane wyniki za IV kwartał w nieznacznym stopniu różnią się od opublikowanych wcześniej wyników wstępnych. W wyniku ustaleń z audytorem przesunięciu w czasie uległo rozpoznanie transakcji hurtowej, która konserwatywnie zostanie ujęta w kolejnych okresach sprawozdawczych, w momencie realizacji płatności przez odbiorców.

– Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie - w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu – powiedział Dariusz Miłek.

Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach – dodał.

Przychody Grupy CCC w IV kwartale 2024 r. wyniosły 2,7 mld zł, co stanowi wzrost o 6 proc. r/r. Segment CCC odnotował wzrost przychodów o 6 proc., przy rosnącej o 1 proc. powierzchni handlowej.

Z kolei sieć HalfPrice, która zadebiutowała na dwóch nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii, odnotowała dynamikę sprzedaży na poziomie 29 proc. Dynamika przychodów Grupy Modivo (-3 proc., w tym Modivo 0 proc., eobuwie -4 proc.) była głównie pod wpływem decyzji związanych z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach.

WIV kwartale Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 3 pkt proc. r/r. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w każdej linii biznesowej.

W największym stopniu umocniła się marża brutto w Grupie Modivo (o ponad 5 pkt proc.), głównie za sprawą większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostu udziału sprzedaży produktów licencyjnych oraz delistowania nierentownych marek z portfolio produktowego.

Marża brutto szyldu CCC osiągnęła 57 proc. (wzrost o 1 pkt proc.). Poprawę marży odnotował także HalfPrice (+2 pkt proc.).

W wyniku – jak stwierdza spółka – wysokiej dyscypliny kosztowej, w IV kwartale wskaźnik kosztów do przychodów Grupy CCC był niższy r/r o 5 pkt proc. i wyniósł 38 proc. Największą redukcję kosztów odnotowała Grupa Modivo, w której wskaźnik kosztów do przychodów zmniejszył się o 12 pkt proc. r/r – co w ujęciu nominalnym oznacza koszty niższe o 29 proc.

W IV kwartale Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 295 mln zł, co stanowi ponad trzykrotny wzrost r/r oraz 448 mln zł zysku EBITDA (+89 proc. r/r).

Jak zwraca uwagę spółka, do tego wyniku pozytywnie przyczynił się HalfPrice, którego zysk EBIT zwiększył się blisko dwukrotnie (+94 proc.), a rentowność EBITDA umocniła się o 3 pkt proc. oraz Grupa Modivo, która wypracowała zysk operacyjny wyższy o 183 mln zł i EBITDA o 180 mln zł (wzrost marży EBIT i EBITDA o 18 pkt proc.).

Źródło: PAP