Orbis po stu latach zmienia nazwę na Essendi
Polska spółka hotelarska Orbis po ponad 100 latach działalności zmieniła swoją nazwę na Essendi. To efekt decyzji właściciela spółki.
Grupa AccorInvest, do której od 2020 r. należy Orbis, zmieniła z początkiem maja nazwę na Essendi i chce pod tą marką ujednolicić działalność.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez firmę, od 2020 r. koncentruje się ona na najbardziej dochodowych aktywach w Europie – w segmencie ekonomicznym i midscale – optymalizując portfel hoteli poprzez dynamiczne zarządzanie aktywami (przejęcia, renowacje, sprzedaże, zamiany).
Na koniec 2024 r. wartość portfela hoteli grupy Essendi została oszacowana na 7,8 mld euro, a przychody wzrosły do 4 mld euro (o 3,1 proc. więcej rok do roku).
"Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową" – wskazał cytowany w komunikacie Essendi prezes zarządu firmy Gilles Clavié.
Marka Orbis została założona w 1920 r. we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży Orbis. W 1951 r. do firmy dołączyły pierwsze hotele. W 2020 r. marka została nabyta przez AccorInvest. Obecnie Essendi posiada 576 hoteli w 24 krajach. W skład firmy wchodzą marki takie jak ibis, Novotel czy Mercure. Essendi zatrudnia ok. 20 tys. pracowników.
Źródło: PAP