Zlatan Ibrahimović, Tyson Fury i Wimbledon. Gwiazdy sportu reklamują polską firmę
Lista współpracujących z XTB gwiazd sportu wygląda imponująco. I cały czas rośnie. W tym roku firma po raz pierwszy postawiła na tenis. Dlaczego polska platforma inwestycyjna postawiła akurat na sport? W nowym odcinku podcastu "Sport to pieniądz" opowiada o tym Szymon Szymański, dyrektor globalnego marketingu XTB.
Z tego odcinka dowiesz się…
- Ile pieniędzy XTB przeznacza na działania marketingowe.
- Dlaczego XTB postawiło na sponsoring sportowy.
- W jaki sposób firma reklamuje się w tenisie.
Wideocast
Powiększ video
Wideocast
Powiększ audio
W trakcie jednej z dwóch najważniejszych i najbardziej medialnych walk bokserskich ubiegłego roku, jednym z najlepiej widocznych logotypów sponsorskich był logotyp XTB. Miał go na sobie Tyson Fury - najpierw wchodząc do ringu, a potem przez 12 rund walki o mistrzostwo świata wagi ciężkiej przeciwko Ołeksandrowi Usykowi.
- Oferta, którą dostaliśmy od samego początku wydawała nam się atrakcyjna. Czuliśmy, że
zrobienie tego typu aktywności da nam rozpoznawalność, ale też pokaże, że jesteśmy dużą firmą.
To nie jest event, który dzieje się tylko w momencie, w którym ta walka trwa, tylko to jest mnóstwo powtórek, przygotowań do tej walki, mnóstwo materiałów po walce, więc ten buzz dookoła zostaje bardzo duży. Cały team Tysona też wychodził w koszulkach, które również miały nasz logotyp. Dodatkowo na stadionie sprzedano ponad 7 tysięcy koszulek z logo XTB - tłumaczy Szymon Szymański.

Zlatan, French Open... Co dalej?
Współpraca z Tysonem Furym była kolejnym już działaniem marketingowym XTB w sporcie. Wcześniej firma nawiązała współprace ambasadorskie ze Zlatanem Ibrahimoviciem i Ikerem Casillasem. Jest też sponsorem tytularnym gali KSW.
- Sport traktujemy narzędziowo. Dla nas jest to fajny sposób na to, żeby dotrzeć do określonej grupy ludzi, którą wiemy, że jesteśmy w stanie w jakiś sposób charakteryzować. Jeżeli ciągle jesteśmy w świecie sportu, to jesteśmy w stanie przekazywać im tą wiadomość na różnych poziomach i na różnych etapach - wyjaśnia Szymon Szymański.
W czasie tegorocznego French Open platforma XTB po raz pierwszy reklamowała się w tenisie. Logotyp marki można było zobaczyć na strojach dziesięciorga tenisistów, grających przeciwko największym gwiazdom rozgrywanego na paryskich kortach turnieju.
- Wybieraliśmy zawodników, którzy w turnieju mierzyli się z zawodnikami z TOP 10 światowego rankingu. Szukaliśmy zawodników z państw, w których prowadzimy działalność, lub zawodników, którzy przeciwko takim grali – mówi Szymon Szymański.
Dzięki tej taktyce firma była w stanie uzyskać wysoką ekspozycję medialną przy relatywnie niskich nakładach. Zwłaszcza, że jedną z wytypowanych do współpracy zawodniczek była Lois Boisson, która niespodziewanie dotarła do półfinału French Open.
Sukces tych działań sprawił, że XTB zobaczymy najpewniej w trakcie kolejnego turnieju Wielkiego Szlemu - Wimbledonu. Szymon Szymański zapowiada też w przygotowaniu są kolejne duże współprace sportowe.
