Grupa Muszkieterów zwiększa obroty i otwiera nowe sklepy

Łączne obroty Grupy Muszkieterów, czyli właścicieli marek Intermarche i Bricomarche, wzrosły o 4,8 proc rdr. Do tego udało się przekroczyć liczbę 400 sklepów w Polsce.

Sama sieć supermarketów spożywczych Intermarche zanotowała progresję sprzedaży 3 proc. like for like. Z kolei stacje paliw osiągnęły wzrost przychodu o 5,6 proc oraz wzrost litrażu 13,2 proc. Jak tłumaczy prezes sieci, Adrian Podemski to satysfakcjonujący wynik, zwłaszcza przy wyhamowaniu dynamiki sprzedaży detalicznej w Polsce.

Do tego sieć otworzyła dwa nowe sklepy. Zmodyfikowała także trzy kolejne placówki. Jak bowiem wynika z komunikatu prasowego, samo wyraźne oznakowanie stref promocyjnych czy ulepszona ekspozycja świeżych towarów pozwala zwiększyć sprzedaż o 25 proc. Udało się też otworzyć nowe centrum dystrybucyjne na południu kraju w Sosnowcu.

Jednym z motorów wzrostu jest rozwój aplikacji mobilnej i programu lojalnościowego. W apce funkcjonują m.in. zakupy online czy cyfrowa Karta Dużej Rodziny. Można też liczyć na wsparcie wirtualnego asystenta AI.

Grupa Muszkieterów systematycznie umacnia model franczyzowy oparty na lokalnej przedsiębiorczości. Na koniec czerwca w jej strukturach działało już 479 niezależnych przedsiębiorców - 220 w Intermarché i 259 w Bricomarché. Łącznie sieć przekroczyła próg 400 aktywnych punktów handlowych na terenie całej Polski.

Z kolei sieć Bricomarche umocniła się na trzeciej pozycji detalicznego rynku DIY (zrób to sam - red.). Progresja sprzedaży wzrosła o ponad 6 proc., wzrósł też udział w rynku. W pół roku grupa otworzyła sześć nowych sklepów. Do sieci dołączyła też regionalna marka JASAM. To sieć siedmiu sklepów w woj. warmińsko-mazurskim.

Ważną rolę w rozwoju grupy pełni aplikacja. Obroty e-commerce rosną rok do roku o ponad 24 proc., a udział apki w e-commerce przekroczył już 20 proc.