CCC z rekordowym wynikiem EBITDA w drugim kwartale
Grupa CCC w drugim kwartale 2025 r. osiągnęła wynik EBITDA w wysokości 481 mln zł. To najwyższy wynik grupy w pojedynczym kwartale – podała firma.
Przychody CCC wzrosły o 11 proc. w ujęciu rocznym do poziomu 2,9 mld zł. Wzrost sprzedaży like-for-like wyniósł 4 proc. w walutach stałych. Jak podaje grupa, lepsza sprzedaż zanotowała każda z linii biznesowych. Wzrost w przypadku HalfPrice wyniósł 22 proc., 16 proc. w przypadku CCC i 2 proc. w grupie Modivo. Wynik operacyjny w drugim kwartale wzrósł o 19 proc. do 313 mln zł.
Marża brutto grupy utrzymała się na poziomie 49 proc. CCC zaznacza również, że grupa utrzymuje dyscyplinę kosztową, notując spadek wskaźnika kosztów do przychodów ósmy kwartał z rzędu.
"Szyld CCC, który wykazał podobną rok do roku rentowność EBITDA na poziomie 24 proc. - niespotykanym w branży obuwniczej na świecie. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei grupa Modivo – aż o 7 pkt. proc. do 10 proc. Od grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej – chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy" – skomentował Dariusz Miłek, prezes zarządu grupy.
Wyniki CCC okazały się lepsze od prognoz. Rynek szacował wynik EBIT na poziomie 307,7 mln zł; wynik EBITDA na poziomie 475,3 mln zł oraz przychody w wysokości 2 mld 798 mln zł.
Przyszły rok ma być dla CCC rekordowy pod względem otwarć
Dynamika wzrostu powierzchni handlowej wyniosła 17 proc. rok do roku. Uruchomiono 21 nowych sklepów HalfPrice. Łącznie CCC w pierwszym półroczu zyskało 110 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej, a w drugiej połowie roku grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 240 tys. m kw. powierzchni.
"Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept - worldbox. Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku - już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 280 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 r. będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów" – skomentował prezes CCC.
"Przed nami istotny dla wyników całego roku trzeci kwartał, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby dobrze rozpocząć sezon jesień/zima, w tym bardzo ważny sprzedażowo okres Back To School (powrotu do szkoły – red.). W drugie półrocze wchodzimy zdeterminowani do realizacji założonych celów całorocznych" – dodał Miłek.