Dobre wyniki Zalando. Pomogła akwizycja konkurencyjnej platformy

Przychody Zalando w III kw. wyniosły 3,02 mld euro. Oznacza to wzrost o 26,5 proc. r/r, a także kwota ta okazała się wyższa od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się obrotu na poziomie 2,94 mld euro.

Skorygowany zysk operacyjny przed opodatkowaniem i odliczeniem kosztów finansowych (EBIT) wyniósł 96,3 mln euro, co nieznacznie przewyższyło prognozy na poziomie 95 mln euro. Z kolei wskaźnik GMV, czyli wartość sprzedaży brutto ze wszystkich zamówień, wyniosła 4,21 mld euro. Jest to wzrost w rok o 21,6 proc. wobec 20,6 proc. szacunków analityków.

Zalando zwiększyło również bazę klientów. Ta na koniec III kw. wynosiła 61,4 mln, w porównaniu do 50,3 mln aktywnych użytkowników w analogicznym okresie 2024 r. Liczba zamówień wzrosła o 18,4 proc. r/r, do 68,5 mln, a średnia wartość koszyka o 1,3 proc. r/r do 61,8 euro.

Ważnym czynnikiem stojącym za dobrymi wynikami spółki było dopięcie przejęcia dotychczas konkurencyjnej platformy About You. 1 lipca Komisja Europejska dała światło, aby Zalando przejęło za 1,1 mld euro pakiet 91,45 proc. akcji w mniejszej firmie. Holding nie zmienił swoich prognoz na ten rok i zakłada wzrost GMV i przychodów na poziomie od 4 do 7 proc., a EBIT w przedziale 550 do 600 mln euro.