Konsumenci w UE byli w marcu powściągliwi w wydawaniu pieniędzy
Jak wynika z danych Eurostatu, sprzedaż detaliczna zarówno dla strefy euro, jak i w uśrednieniu wszystkich krajów Unii Europejskiej spadła w marcu o 0,1 proc. w ujęciu miesięcznym. Patrząc jednak na dane roczne zauważalny był wzrost – w przypadku państw o wspólnej walucie o 1,5 proc., a dla Unii o 1,4 proc.
Patrząc na poszczególne kategorie, to wzrost sprzedaży o 0,4 proc. w porównaniu do lutego odnotowano w strefie euro i UE w przypadku paliw samochodowych. W Eurolandzie zarówno jedzenie i napoje, jak i produkty niespożywcze zaliczyły spadek o 0,1 proc. W UE żywność spadła o 0,4 proc. mdm., z kolei sprzedaż produktów niespożywczych wzrosła o 0,1 proc.
Pozostając jeszcze przy danych w ujęciu miesięcznym, to największy spadek spośród krajów UE odnotowała Słowenia, w przypadku której sprzedaż w marcu była gorsza od tej z lutego o 2 proc. Najwyższy odczyt – równe 2 proc. – odnotowano na Malcie. Eurostat w przypadku Polski odnotował spadek wskaźnika o 0,6 proc.