Sąd utrzymał 160 mln zł karę dla Biedronki za wprowadzającą w błąd promocję

Sąd potwierdził karę ponad 160 mln zł nałożoną przez UOKiK na Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka, za reklamę akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”. Urząd uznał, że promocja wprowadzała konsumentów w błąd co do warunków i korzyści.

W piątek UOKiK poinformował na platformie X, że sąd w pełni podzielił ustalenia urzędu i utrzymał nałożoną na Jeronimo Martins karę. Firma została ukarana za wprowadzającą w błąd reklamę akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”.

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, podkreślił, że decyzja sądu odnosi się do prawa konsumentów do jasnej i rzetelnej informacji, a nie do „kwestii technicznych”, na które powoływał się przedsiębiorca. Konsumenci nie mogli realnie skorzystać z promocji zgodnie z przedstawionymi w reklamach warunkami. Ich negatywne opinie w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku Biedronki, zostały uwzględnione w decyzji.

Promocja „Tarcza Biedronki antyinflacyjna” była prowadzona od kwietnia do czerwca 2022 r. w sklepach sieci. Zdaniem urzędu, przekazy reklamowe były sformułowane tak, aby przyciągnąć uwagę klientów, sugerując, że produkty oferowane w ramach promocji są najtańsze na rynku.

UOKiK podał w czerwcu 2023 r., że Jeronimo Martins Polska nie zarejestrowało żadnego zgłoszenia spełniającego wymogi regulaminu promocji. Urząd ocenił, że działania firmy wprowadzały w błąd co do dostępności i warunków promocji. Urząd podkreślił, że wyrok sądu wysyła ważny sygnał dla rynku i konsumentów, wzmacniając prawo klientów do rzetelnej informacji w reklamach i promocjach handlowych. Kara w wysokości ponad 160 mln zł pozostaje więc w mocy.

Źródło: PAP