Dzieje się
Ten wpis stanowi część relacji na żywo z 02.04.2025
NEWSROOM XYZ

Stadion Śląski zyskał sponsora tytularnego

Jak można przeczytać w komunikacie prasowym serwisu Superauto.pl, firma została sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. Jej nazwa będzie towarzyszyć drugiemu co do wielkości obiektowi sportowemu w Polsce przez następne trzy lata, choć okres ten może się wydłużyć.

Sponsor liczy, że dzięki nowej strategii marka internetowego dealera samochodów zyska na popularności. Stadion Śląski to ikona polskiego sportu, gości nie tylko drużyny piłki nożnej – okazyjnie Ruch Chorzów oraz reprezentację Polski – ale jest także największym obiektem na którym odbywają się zawody lekkoatletyczne w naszym kraju.

Z kolei dla „kotła czarownic”, jak potocznie nazywa się chorzowski stadion, współpraca z Superauto.pl jest pierwszą tego typu w historii obiektu. Jest to o tyle ciekawe, że umowy pomiędzy zarządcami stadionów a sponsorami tytularnymi są w naszym kraju dość powszechną praktyką. Warto tu wymienić największy obiekt w Polsce, czyli PGE Narodowy w Warszawie, ale także wrocławską Tarczyński Arenę czy gdańską Polsat Plus Arenę.

Na podobne kroki decydują się również stadiony sportowe największych drużyn w Europie. Obiekt, na którym występuje Manchester City nosi nazwę Etihad Stadium, od nazwy narodowych linii lotniczych Zjednoczonych Emiratów Arabskich, czyli kraju, skąd pochodzą właściciele brytyjskiego klubu.

W ostatnim czasie prawa do nazwy stadionu sprzedała FC Barcelona. Legendarny kataloński obiekt nazywa się teraz Spotify Camp Nou, za co klub otrzymuje 5 mln euro rocznie.