Vigo Photonics ma list intencyjny ws. akwizycji na rynku w USA

Vigo Photonics ma list intencyjny dotyczący nabycia aktywów amerykańskiego producenta detektorów podczerwieni – podała spółka.

Spółka sprzedająca aktywa prowadzi działalność o zasięgu globalnym, ze szczególnym
uwzględnieniem rynku amerykańskiego, azjatyckiego oraz europejskiego. Firma jest aktywna w obszarze uzupełniającym główną działalność Vigo. Jej produkty trafiają do odbiorców z sektorów przemysłowego, naukowego oraz zbrojeniowego – podano w komunikacie Vigo Photonics, producenta zaawansowanych fotonicznych detektorów i modułów detekcyjnych podczerwieni oraz materiałów półprzewodnikowych.

Zgodnie z zapisami listu intencyjnego, Vigo ma wyłączność na nabycie aktywów w perspektywie do 90 dni od momentu jego podpisania (z możliwością przedłużenia). Ostateczne warunki transakcji będą uzależnione m.in. od pozytywnego wyniku badania due diligence oraz uzyskania wymaganych zgód korporacyjnych – wskazano w komunikacie.

Spółka prowadzi obecnie analizy dotyczące sposobów sfinansowania transakcji. W grę wchodzi wykorzystanie środków własnych spółki, pozyskanie finansowania dłużnego lub emisja nowych akcji.

W komunikacie giełdowym Vigo zaznacza, że zastrzegło sobie prawo do zmiany struktury potencjalnej transakcji z zakupu aktywów na zakup akcji lub inną formę (po przeprowadzeniu due dilligence).

Rynek USA jest kluczowy dla Vigo Photonics

"Planowana akwizycja to kolejny krok w realizacji naszej strategii, zakładającej m.in. ekspansję na rynku amerykańskim. Akwizycja umożliwi dynamiczne poszerzenie bazy klientów na tamtejszym rynku, przejęcie kontraktów w każdej fazie realizacji, a także znacząco zwiększy widoczność marki w USA" – mówi Adam Piotrowski, prezes zarządu Vigo Photonics.

Jak dodaje, spółka chce zyskać pozycję lidera w obszarze średniej podczerwieni na amerykańskim rynku. "Od kilku kwartałów intensywnie pracujemy nad rozwojem naszej obecności na rynku USA – budujemy tam własny zespół i struktury organizacyjne, a równolegle dopasowujemy ofertę produktową. Rok 2024 i początek 2025
przyniosły w tym zakresie bardzo dobre rezultaty" – dodaje Piotrowski.

W 2024 r. spółka pozyskała 29 nowych klientów ze Stanów Zjednoczonych. Spółka uzyskała również wszystkie wymagane certyfikaty niezbędne do prowadzenia sprzedaży dla Departamentu Obrony USA i innych agencji rządowych.