Właściciel Biedronki ze spadkiem zysku netto w drugim kwartale
Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, miała w drugim kwartale 2025 r. 142 mln euro zysku netto. To o 8,9 proc. mniej niż przed rokiem.
W pierwszym półroczu zysk netto grupy wyniósł 269 mln euro – podała spółka w raporcie.
Przychody grupy wzrosły w drugim kwartale o 9,6 proc. do 9,02 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 620 mln euro, co oznacza wzrost o 3,8 proc. rok do roku.
CAPEX Jeronimo Martins w pierwszej połowie roku wyniósł 546 mln euro wobec 396 mln euro przed rokiem.
Grupa podtrzymała prognozy dotyczące 2025 r., zaprezentowane w marcu.
Biedronka zwiększyła sprzedaż i przychody
Przychody Biedronki w drugim kwartale wzrosły o 9,7 proc. w ujęciu rocznym w lokalnej walucie do 6,4 mld euro. Z kolei sprzedaż LFL wzrosła o 5,3 proc. W raporcie grupa przypisała to większej sprzedaży w okresie świąt wielkanocnych.
Biedronka otworzyła w pierwszej połowie roku 81 sklepów i przebudowała 34 lokalizacje. Na koniec pierwszego półrocza sieć sklepów Biedronka liczyła sobie 3802 lokalizacji.
"Podwyżka płacy minimalnej o 9,2 proc. w Polsce zwiększyła dochód rozporządzalny gospodarstw domowych. Jednak na razie konkurencja na rynku detalicznym żywności jest silna, a ogólne spożycie żywności jest stosunkowo ograniczone" – skomentowała grupa w raporcie za pierwsze półrczoe/
Na kolejną część roku dla sieci "priorytetem będzie sprzedaż, co stanowi istotne wyzwanie, biorąc pod uwagę konsekwentnie lepsze wyniki osiągane przez naszą główną markę w ostatnich latach".
"Biedronka będzie również nadal koncentrować się na efektywności kosztowej i wdrażać dalsze środki zwiększające produktywność, aby chronić rentowność i reagować na presję wynikającą z niskiej inflacji koszyka, rosnących kosztów wynagrodzeń i słabej dynamiki spożycia żywności" – wskazało Jeronimo Martins.
Podano także, że marka planuje wzmocnić swoją obecność na rynku poprzez otwarcie od 130 do 150 sklepów. Ok. 200 sklepów ma być objętych programem renowacji.
Źródło: PAP/XYZ