InPost Pay i Shoper chwalą się wynikami. Rośnie konwersja i lojalność
W ciągu dziesięciu miesięcy od wdrożenia InPost Pay w Shoper firmy sprawdzają wpływ na rynek i sprzedających. Jak wynika z danych – jest on konkretny i wymierny.
Z tego artykułu dowiesz się…
- Jak InPost Pay wpływa na wzrost sprzedaży i konwersji w sklepach internetowych. Poznasz konkretne dane dotyczące efektywności usługi na platformie Shoper.
- Dlaczego coraz więcej e-sklepów decyduje się na wdrożenie InPost Pay. Dowiesz się, jak integracja i rosnąca popularność rozwiązania przyciągają kolejnych sprzedawców.
- W jaki sposób InPost Pay poprawia doświadczenia zakupowe klientów.
InPost Pay, które od sierpnia 2024 roku dostępne jest dla użytkowników platformy Shoper, przynosi wymierne efekty w zwiększaniu sprzedaży w polskich e-sklepach – wynika z danych zaprezentowanych przez firmę Shoper. Analiza danych z pierwszych dziesięciu miesięcy współpracy pokazuje, że wdrożenie tej usługi może znacząco zwiększyć konwersję koszykową, liczbę transakcji oraz pozyskać nowych klientów.
– Każdego miesiąca z sukcesem pozyskujemy około 100 nowych sprzedających, którzy korzystają z InPost Pay. W tej chwili mamy już 1,5 tys. takich firm, więc moim zdaniem jest to bardzo dobry wynik – zauważa Jakub Dwernicki, prezes firmy Shoper.
Jak zaznaczają przedstawiciele Shopera, w ostatnich miesiącach znacząco wzrósł, chociażby odsetek płatności wykorzystujących InPost Pay. Z około 7 proc. we wrześniu 2024 r. do prawie 13 proc. w maju 2025 r.
Jeden przycisk – płatność i dostawa InPost Pay
InPost Pay to usługa dostępna w aplikacji InPost Mobile, która integruje proces płatności i wyboru formy dostawy w ramach jednego interfejsu. Z punktu widzenia użytkownika oznacza to skrócenie ścieżki zakupowej i mniejsze ryzyko porzucenia koszyka. Zgodnie z szacunkami firmy Shoper, około 70 proc. wszystkich koszyków jest porzucana.
– W zależności od branży wzrost konwersji na koszyku po wybraniu InPost Pay rośnie o 30 do nawet 70 proc. – komentuje Łukasz Piechowiak, dyrektor ds. płatności i logistyki w Shoper.
Według danych InPost, aż 85 proc. użytkowników tej usługi to nowi klienci sklepów.
– Celem InPost Pay jest skrócenie ścieżki zakupowej i zmniejszenie ryzyka porzucenia transakcji. W efekcie InPost Pay zwiększa konwersję koszykową oraz pomaga zdobywać nowych klientów. Ponadto InPost Pay umożliwia łatwą integrację z popularnymi rozwiązaniami SaaS – mówi Łukasz Chmielecki, Commercial Director, InPost.
Rośnie liczba użytkowników i partnerów
Z InPost Pay korzysta obecnie 8,5 mln zarejestrowanych użytkowników. Usługa jest dostępna już w ponad 2,5 tys. sklepach internetowych. Wśród partnerów znajdują się znane marki takie jak MediaExpert App, Ochnik, Ryłko, Komputronik, XGSM, Gandalf, Tania Książka czy Militaria.
Funkcjonalność InPost Pay obejmuje najczęściej wybierane metody płatności (m.in. karty płatnicze, BLIK, Google Pay, Apple Pay) oraz szeroki wybór form dostawy – do paczkomatu, punktu odbioru (PUDO) lub kurierem. Co istotne, użytkownik może zrealizować transakcję bez konieczności rejestracji w sklepie.
Efekty na platformie Shoper
Platforma Shoper, która obsługuje głównie małe i średnie sklepy internetowe, umożliwiła wdrożenie InPost Pay bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy technicznej. Proces integracji odbywa się w pełni online i został uproszczony do minimum.
Z danych udostępnionych przez Shoper wynika, że udział InPost Pay w transakcjach realizowanych w 20 największych sklepach korzystających z platformy wzrósł z 7 proc. we wrześniu 2024 roku do ponad 13 proc. w maju 2025 roku. Wskaźnik satysfakcji klientów (NPS) dla InPost Pay osiągnął poziom 77 punktów, co plasuje usługę wśród najlepiej ocenianych rozwiązań zakupowych.
– Obserwujemy nie tylko wzrost liczby transakcji, ale także wyraźny trend powrotu klientów, którzy chętniej korzystają z e-sklepów oferujących uproszczony proces zakupu – komentuje Łukasz Piechowiak, dyrektor ds. płatności i logistyki w Shoper.
InPost Pay w maju br. osiągnął poziom 8,5 mln użytkowników. Dla porównania, z aplikacji InPost korzysta 15 mln osób. Celem jest dalszy wzrost tych liczb.
Główne wnioski
- InPost Pay znacząco zwiększa konwersję i liczbę transakcji w e-commerce. Wdrożenie usługi InPost Pay w sklepach działających na platformie Shoper prowadzi do zauważalnego wzrostu konwersji koszykowej – od 30 do nawet 70 proc., w zależności od branży.
- Dynamicznie rośnie udział InPost Pay w transakcjach oraz liczba partnerów. W ciągu dziesięciu miesięcy udział InPost Pay w transakcjach w 20 największych sklepach Shoper wzrósł z 7 proc. do ponad 13 proc. Jednocześnie stale przybywa firm korzystających z rozwiązania – obecnie to ponad 1,5 tys. sprzedawców, a liczba ta zwiększa się o ok. 100 miesięcznie. Z usługi korzystają zarówno mniejsze sklepy, jak i znane marki, takie jak MediaExpert czy Ryłko.
- InPost Pay przyciąga nowych klientów. Aż 85 proc. użytkowników InPost Pay to nowi klienci danego sklepu, co potwierdza skuteczność usługi w pozyskiwaniu odbiorców.
Napisaliśmy o tym, bo informację uznaliśmy za ważną i ciekawą. Dla pełnej transparentności informujemy, że fundusz RiO, należący do Rafała Brzoski, prezesa i akcjonariusza InPostu, jest inwestorem w XYZ.