Sprawdź relację:
Dzieje się!
Biznes Lifestyle

Kolekcja ubrań inspirowana… czekoladą. Wedel i Gatta zaskakują wspólnym projektem

Wedel wchodzi do świata mody. Marka razem z firmą Gatta stworzyła wspólną kolekcję ubrań inspirowaną smakami czekolad.

Sesja zdjęciowa promująca wspólną kolekcję Wedla z Gattą powstała w muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel.
Fot. Materiały prasowe

Z tego artykułu dowiesz się…

  1. Jak doszło do współpracy Wedla z Gattą.
  2. Jak powstała kolekcja ubrań pachnących czekoladą.
  3. Dlaczego Wedel wychodzi poza branżę FMCG i inwestuje we współpracę z markami z innych sektorów.

Jak zgodnie podkreślają twórcy kolekcji, współpraca Wedla z Gattą to pionierski projekt na polskim rynku, łączący modę z branżą FMCG.

– Jeśli chodzi o takie projekty licencyjne, na naszym krajowym rynku nie było jeszcze takiej inicjatywy– mówi Magdalena Żołek, kierownik projektów licencyjnych w firmie E.Wedel.

Inicjatywa stworzenia „słodkiej” kolekcji wyszła od marki Gatta na początku tego roku.

– Około 10 miesięcy temu rozpoczęliśmy rozmowy z firmą Wedel na temat realizacji wspólnego projektu. Początkowo długo zastanawialiśmy się i dyskutowaliśmy, czy takie połączenie ma sens. Z perspektywy czasu okazało się, że było warto, co widać po efekcie w postaci powstałej kolekcji. Zarówno z naszej strony, jak i ze strony Wedla pojawiła się ogromna inicjatywa, energia i determinacja, by sfinalizować ten pomysł – tłumaczy Olaf Wójtowicz, dyrektor ds. marketingu Gatta.

– Jako firma modowa stale obserwujemy trendy, w tym te związane z kolorystyką. Nasze analizy wskazywały, że brąz będzie hitem tego sezonu. Postanowiliśmy pokazać go w inny, oryginalny sposób, tworząc produkt osadzony w szerszej narracji niż tylko estetyka. Kooperacja z Wedlem, ekspertem od przyjemności, wydała nam się najlepszym sposobem na ukazanie koloru brązowego. Łączymy dwa zupełnie odmienne podejścia do emocji, zachowań i potrzeb – my skupiamy się na zmysłach wzroku, podczas gdy Wedel działa na kubki smakowe. Efektem tego połączenia jest nasza unikalna kolekcja – dodaje przedstawiciel Gatty.

Kolekcja składa się z 15 unikalnych produktów, zaprojektowanych z myślą o połączeniu mody i zmysłowości czekolady. W jej skład wchodzą gładkie i wzorzyste rajstopy w odcieniach brązu, koszulki z motywami inspirowanymi wedlowskimi wzorami, a także aksamitne halki i koszule, których wygląd i faktura przypominają płynną, lejącą się czekoladę. Oferta obejmuje również produkty dla mężczyzn – różne fasony koszulek, skarpet i bokserek. Jak podkreśla Olaf Wójtowicz, prace nad kolekcją były wyjątkowo wymagające.

– Prace projektowe realizowaliśmy w ekspresowym tempie i były one ogromnym wyzwaniem, ponieważ zależało nam, aby kolekcja trafiła do sprzedaży jeszcze tej jesieni. Było to dla nas kluczowe, ponieważ moda jest kapryśna i nie mieliśmy pewności, czy kolor brązowy pozostanie popularny w przyszłym roku. Działaliśmy zatem na zasadzie: teraz albo nigdy. Finalnie jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów naszej pracy– wyjaśnia dyrektor ds. marketingu Gatta.

Sesja zdjęciowa promująca wspólną kolekcję Wedla z Gattą powstała w muzeumFabryka Czekolady E.Wedel
Sesja zdjęciowa promująca wspólną kolekcję Wedla z Gattą powstała w muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. / Fot. Materiały prasowe

Kolekcja pachnąca czekoladą

Poszczególne części garderoby z kolekcji Gatta x Wedel, z wyjątkiem bawełnianych koszulek oraz skarpetek, dostępnych w salonach Gatty oraz sklepie online, pachną czekoladą.

– Produkty dostępne w salonach Gatty i sklepie internetowym zostały wzbogacone o czekoladowy aromat, co czyni je jeszcze bardziej unikalnymi. Chcieliśmy, aby każdy, kto otworzy opakowanie, poczuł ten wyjątkowy, zmysłowy aromat, który natychmiast przenosi w świat przyjemności. To ukłon w stronę esencji marki Wedel, celebrującej czekoladę jako doznanie angażujące wszystkie zmysły. Z kolei produkty dostępne w innych punktach sprzedaży nie posiadają tego waloru. Dzięki temu możemy zaoferować różne doświadczenia klientom w zależności od miejsca zakupu, a jednocześnie wyróżnić nasze salony i e-commerce jako przestrzenie pełne wyjątkowości – mówi Olaf Wójtowicz.

Jak sprawić, aby nasze ubrania pachniały czekoladą?

– Do każdego opakowania dołączamy małe saszetki zapachowe, które nadają produktom charakterystyczny czekoladowy aromat. Co prawda zapach ustępuje z kolejnymi praniami, ale zależało nam przede wszystkim na osiągnięciu efektu „wow” przy pierwszym kontakcie – tak jak przy otwieraniu tabliczki czekolady. Najpierw uruchamiasz zmysł węchu, a potem celebrujesz produkt w pełni, angażując inne zmysły. To doświadczenie, które łączy modę z emocjami i odrobiną słodkiej przyjemności – podkreśla Olaf Wójtowicz.

Warto dodać, że kolekcja Gatta x Wedel została zaprezentowana podczas specjalnego pokazu w pięknych wnętrzach muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. Wcześniej w muzeum odbyła się również sesja zdjęciowa promująca kolekcję.

Sesja zdjęciowa promująca wspólną kolekcję Wedla z Gattą powstała w muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. / fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

Wedel w świecie beauty i fashion

Jesień 2024 roku to dla Wedla okres intensywnych współprac. Oprócz projektu z Gattą, producent słodyczy nawiązał kooperacje z Bakallandem i OnlyBio.

– Stawiamy na bardzo szeroką współpracę. W naszej ofercie pojawiły się kolejny raz kosmetyki. Mamy kolekcję modową z Gattą. A w ramach współpracy z Bakallandem orzechy i rodzynki w czekoladzie. Cały czas rozszerzamy naszą współpracę w ramach projektów licencyjnych i wchodzimy w nieoczywiste kategorie, więc kolekcji inspirowanych Wedlem będzie coraz więcej i będziemy zaskakiwać naszych konsumentów – mówi Magdalena Żołek.

Jak dodaje, wyjście Wedla poza branżę FMCG i zaangażowanie w inne kategorie rynku to ukłon w stronę młodszego pokolenia konsumentów.

– Dużym sukcesem była seria kosmetyków stworzona wspólnie z marką OnlyBio. W ubiegłym roku wspólnie stworzyliśmy kalendarz adwentowy, który w tym roku powtarzamy. Chcemy z marką E.Wedel dotrzeć do jeszcze szerszego grona, zwłaszcza młodszych konsumentów, i pokazać, w jaki sposób Wedel może być inspiracją dla innych. Tego typu działania mają również na celu odmłodzenie wizerunku naszej marki – podkreśla Magdalena Żołek.

W kolejnych miesiącach możemy spodziewać się następnych odważnych kroków ze strony producenta słodyczy. Jednym z nich będzie letnia odsłona kolekcji E.Wedel x Gatta, zapowiadana na przyszły rok.

Sesja zdjęciowa promująca wspólną kolekcję Wedla z Gattą powstała w muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. / fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe
Sesja zdjęciowa promująca wspólną kolekcję Wedla z Gattą powstała w muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel.
Fot. Materiały prasowe

Główne wnioski

  1. Kolekcja E.Wedel x Gatta zadebiutowała w listopadzie 2024 roku, oferując ubrania o zapachu czekolady dla kobiet i mężczyzn.
  2. Obie marki planują kontynuować współpracę, zapowiadając kolejne projekty na przyszły rok.
  3. Jesienią 2024 r. Wedel nawiązał również współpracę z Bakallandem i OnlyBio.