Koszty prowadzenia biznesu w Polsce rosną, ale nie odstraszają inwestorów. Dowód? Otto Group uruchamia właśnie centrum logistyczne w Polsce
Pod koniec października Otto Group otworzyła w Iłowej jedno z największych centrów logistycznych w Europie. Nowa inwestycja będzie nie tylko wspierać szybką obsługę klientów w Niemczech, Austrii i Holandii, ale także stanie się fundamentem ekspansji grupy na kolejne rynki europejskie. Docelowo, także w Polsce – opowiada Kay Schiebur, członek zarządu odpowiedzialny za usługi biznesowe Otto Group.
Z tego artykułu dowiesz się…
- Dlaczego nowe centrum logistyczne Otto Group w Polsce powstało w Iłowej.
- O znaczeniu polskiego rynku dla Otto Group, które marki grupy działają już w Polsce i dlaczego firma postrzega ten rynek jako perspektywiczny.
- O innowacjach i celach Otto Group, także o kluczowych celach firmy w ramach logistyki, personalizacji oferty i obsługi klienta oraz planach wykorzystania robót i nowoczesnych technologii w nowym centrum.
Pod koniec października Otto Group, właściciel kilku platform e-commerce, oficjalnie uruchomił nowe centrum logistyczne w Iłowej (woj. lubuskie).
– Marzyliśmy o lokalizacji, która pozwoli nam obsługiwać klientów z Niemiec, Austrii czy Holandii. Analizowaliśmy kilka alternatyw, ale wybór ostatecznie padł na Polskę – tłumaczy Kay Schiebur, członek zarządu odpowiedzialny za usługi biznesowe Otto Group.
Powstał tu kompleks budynków rozmieszczony w dziewięciu halach o powierzchni około 118 tys. mkw. i powierzchni użytkowej 268 tys. mkw. To jeden z największych obiektów Otto Group w Europie – i jak deklarują jego przedstawiciele – klucz do dalszej ekspansji, potencjalnie, także w Polsce.
W Polsce działamy od kilkudziesięciu lat przez Bonprix. To dla nas jeden z najbardziej atrakcyjnych, przyszłościowych europejskich rynków
Otto Group będzie rozwijało się w Polsce
Grupa Otto jest obecna w Polsce z kilkoma markami, m.in.: About You, Bonprix, EOS, czy Limango.
– W Polsce działamy od kilkudziesięciu lat przez Bonprix. To dla nas jeden z najbardziej atrakcyjnych, przyszłościowych europejskich rynków – komentuje Kay Schiebur.
Inwestycja w magazyn w Iłowej ma na celu spełnienie potrzeb innych rynków. Członek zarządu Otto Group zadeklarował, że będzie obsługiwał przede wszystkim klientów z Niemiec, Holandii i Austrii.
Zakład jest w stanie przetworzyć i wysłać do 110 mln przesyłek rocznie. Działalność w Iłowej już trwa, a w nadchodzącym roku centrum ma osiągnąć pełną wydajność. Docelowo. do 60 proc. zamówień, które dotrą do magazynu, będzie trafiać do klientów następnego dnia. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, to właśnie kierunek, którego oczekują klienci z Europy.
– Nie patrzymy przez pryzmat jednego kraju, ale na całą Europę. Kiedy zastanawialiśmy się nad zainwestowaniem kilkuset milionów euro, szukaliśmy miejsca, które ma być w centrum Europy, by dać nam gwarancję jakości i szybkiej realizacji usług. Mieliśmy kilka kryteriów selekcji, ale ostatecznie wybór padł na Polskę. Chcemy realizować stąd błyskawiczne przesyłki do wielu innych krajów – zapewnia Kay Schiebur.
Pracę w nowym magazynie znajdzie 1900 osób. Obok centrum logistycznego działa już magazyn zajmujący się zwrotami, w którym już teraz pracuje 500 osób. Kay Schiebur zapytany o problem w zatrudnieniu pracowników odpowiedział „obok mieszkańców z okolic firma chce współpracować z agencjami pracy oraz uniwersytetami, by znaleźć osoby do obsługi urządzeń. W magazynie pojawią się też roboty Boston Dynamics”.
Otwarci na Europę
Otto Group oraz jej spółki (Hermes Fulfilment), poza inwestycją w Polsce, nie ma konkretnych planów związanych z nowymi inwestycjami magazynowymi w Europie.
– Dwie nowe inwestycje w Polsce i Niemczech pozwolą nam na szybki rozwój w najbliższych latach. Biorąc pod uwagę rynek, będziemy otwarci na kolejne inwestycje w Europie – podsumowuje Kay Schiebur.
Główne wnioski
- Strategiczna rola Polski dla Otto Group – Inwestycja w nowoczesne centrum logistyczne w Iłowej potwierdza długofalowe plany grupy związane z obsługą klientów w całej Europie, a także postrzeganie Polski jako kluczowego, przyszłościowego rynku dla firmy.
- Skupienie na szybkim i sprawnym procesie logistycznym. Dzięki nowej inwestycji firma Otto Group będzie mogła realizować zamówienia z dostawą „następnego dnia”, co spełnia oczekiwania klientów z Niemiec, Austrii i Holandii.
- Nowe podejście do zatrudnienia i automatyzacji – Otto Group stawia na współpracę z lokalnymi pracownikami oraz instytucjami edukacyjnymi, a także na automatyzację procesów, z wykorzystaniem m.in. robotów Boston Dynamics, co przyspieszy operacje i zwiększy wydajność centrum.