Sprawdź relację:
Dzieje się!
Sport
Sport to pieniądz Odc. 10
Partner programu:

Reprezentacja Polski i klub z Ligi Mistrzów – kogo będzie ubierać 4F?

30 razy stawali na olimpijskim podium w Paryżu sportowcy, ubrani w stroje marki 4F. Dzięki współpracom z kilkoma narodowymi komitetami olimpijskimi, polska firma już po raz ósmy była obecna na igrzyskach. 4F ubiera też blisko 30 polskich klubów koszykarskich, trzy kluby piłkarskiej Ekstraklasy, polskich lekkoatletów czy skoczków. Wkrótce w strojach 4F będą też grać polscy siatkarze.

Z tego odcinka dowiesz się…

  1. Jakie są dotychczasowe osiągnięcia 4F w ubieraniu sportowców.
  2. Jakie są przyszłe cele marki w kontekście współpracy z międzynarodowymi drużynami.
  3. Jakie znaczenie ma sport w strategii ekspansji firmy na nowe rynki.

Obejrzyj lub posłuchaj

Wideocast
Powiększ wideo
Wideocast
Powiększ wideo

Założyciel marki Igor Klaja mówi w podcaście „Sport to pieniądz”, że 4F będzie kontynuować swoją obecność w sporcie. Jego ambicją jest przygotowywanie strojów dla amerykańskich olimpijczyków, klubu grającego w Lidze Mistrzów i piłkarskiej reprezentacji Polski. Michałowi Banasiakowi mówi także co nieco o biznesowych planach spółki OTCF i tłumaczy… jak rozwija się skrót 4F.

Djoković, Małysz i inni

W tym roku mija 18 lat od momentu podpisania przez 4F pierwszego kontraktu z Polskim Związkiem Narciarskim. To od niego rozpoczęła się sportowa ofensywa marki. Z logo 4F swoje olimpijskie medale świętowali Adam Małysz, Justyna Kowalczyk i Kamil Stoch.

Na przestrzeni ostatnich lat 4F przygotowywało stroje galowe dla olimpijczyków z Grecji, Chorwacji, Słowacji, Kosowa, Łotwy, Macedonii Północnej, Portugalii, Ukrainy i Litwy. Współpraca z Serbskim Komitetem Olimpijskim sprawiła, że w ubraniach 4F pokazywał się Novak Djoković.

W 2023 roku Polski Komitet Olimpijski zakończył współpracę z 4F, wybierając ofertę Adidasa. Igor Klaja mówi, że to nie oznacza definitywnego końca przygody marki z polskimi olimpijczykami i deklaruje, że jego firma będzie w przyszłości starać się o ponownie nawiązanie współpracy z PKOl.

Sport kluczem do chińskiego rynku?

Mały rewanż za olimpijczyków 4F wzięła na Adidasie w siatkówce. Od tego roku siatkarki i siatkarze reprezentacji Polski zamienią stroje niemieckiego producenta na odzież polskiej marki.

Niedawno 4F nawiązała też współpracę z Pattaya United – drużyną z Tajlandii. Igor Klaja tłumaczy, że sport jest dobrą platformą do budowania rozpoznawalności marki wśród potencjalnych klientów i uwiarygodniania jej u partnerów biznesowych. Również tych zagranicznych. Dziś ubrania 4F można kupić w ponad 40 państwach świata.

Być może w strojach 4F będą wkrótce rywalizować sportowcy z Chin, bowiem w planach biznesowych zarządzającej marką firmy OTCF jest wejście na chiński rynek.

Partnerem programu jest Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO