Pilne
Sprawdź relację:
Dzieje się!
Biznes
Patronat medialny

Technologia w biurach – empatycznym podejściem. Nagrodzono najbardziej obiecujące projekty

Technologiczne rozwiązania z uwzględnieniem ekologii, które usprawniają zarządzanie przestrzeniami, skutecznie przyciągają pracowników do biur i ułatwiają budowanie społeczności. Te obszary to przedmiot zainteresowana najemców i inwestorów na rynku nieruchomości komercyjnych. Globalworth w ramach organizowanego przez siebie Real Estate Hackathon nagrodził najbardziej obiecujące projekty.

Uczestnicy Real Estate Hackathon
Fot. materiały organizatora

Z tego artykułu dowiesz się…

  1. Który projekt zdobył największe uznanie i dlaczego?
  2. Jakie aspekty projektów technologicznych są najbardziej doceniane w branży nieruchomości komercyjnych?
  3. Jakie są kluczowe przewagi technologiczne, które towarzyszyły rozwiązaniom opracowanym podczas Real Estate Hackathon ?

  

Real Estate Hackathon w zamyśle organizatorów ma być przestrzenią do testowania pomysłów i sprawdzenie, w jaki sposób technologia może wspierać rozwój sektora nieruchomości komercyjnych i przyszłe miejsca pracy. Uczestnicy mieli dobę na opracowanie rozwiązań odpowiadających na potrzeby rynku. A wśród tych potrzeb jest m.in. modernizacja starszych budynków oraz dbałość o dobrostan osób pracujących w przestrzeniach biurowych.

Real Estate Hackathon to nie tylko konkurs – to próba wspólnego spojrzenia w przyszłość i odpowiedzenia sobie na pytanie, jak możemy poprawić jakość codziennego funkcjonowania w biurach. Zaskoczyła nas nie tylko dojrzałość koncepcji, ale także głębokie zrozumienie realiów branży, która z pozoru może wydawać się hermetyczna – mówi Rafał Pomorski, Managing Director Finance & Operations w Globalworth Poland, przewodniczący jury.

Zwycięski eko pupil

W wydarzeniu wzięło udział blisko 100 osób w 21 zespołach, które uczestniczyły w trzech ścieżkach tematycznych. Za najlepszy projekt jury uznało Growie – aplikację wykorzystującą technologię rzeczywistości rozszerzonej, RFID i tagów NFC do grywalizacji. Growie działa tylko na obszarze biura, aktywizując użytkowników do działań proekologicznych i społecznych, serwując quizy, wyzwania oraz AI-skaner odpadów. Codzienne "eko wybory" użytkowników przekładają się w niej na los wirtualnego eko pupila – tzw. eco-buddy, który rośnie w zależności od aktywności użytkownika. 

– Chcieliśmy, by ekologia w biurze nie była kolejnym obowiązkiem, lecz codziennym rytuałem, który daje przyjemność i przynosi efekty. Zastanawialiśmy się też, za czym tęskni człowiek, kiedy wychodzi do pracy. Bardzo często to jego pupil: kot, pies czy królik – mówi Kamila Stachowiak, przedstawicielka zwycięskiego zespołu. Oprócz niej nad Growie pracowali Filip Kiernozek oraz Marcin Gieroń.

Jury doceniło projekt za rozpoznanie potrzeb emocjonalnych, a także dbania o środowisko, angażujący interfejs i dobry storytelling wokół rozwiązania.

– Taka perspektywa jest niezwykle cenna dla branży, która często koncentruje się jedynie na "twardych" aspektach przestrzeni i funkcjonalności. Co zaskakujące, niektóre z najciekawszych projektów pochodziły od zespołów, które nie były głęboko zakorzenione w branży nieruchomości – komentuje Mikołaj Sznajder, Head of AI Business Advisory w CampusAI Polska, juror Real Estate Hackathon. 

Technologiczna zmiana myślenia

Świeżość pojawiła się też w samej technologii.

– Większość rozwiązań przygotowanych podczas wydarzenia zbudowano ze zwinnych, elastycznych i skalowalnych narzędzi programistycznych. Pokazuje to, w którą stronę zmierza trend. Dostarczanie nawet skomplikowanych rozwiązań musi odbywać się niemal natychmiast – zaznacza Robert Pysiak, Head of IT and Technology w Globalworth Poland. 

Nad rozwojem pomysłów czuwało ośmioro mentorów – ekspertów z dziedzin: technologie, nieruchomości, strategia biznesowa, środowisko uwarunkowań prawnych, ESG oraz zarządzanie zmianą. Dzięki temu zespoły miały szansę lepiej zrozumieć rynek i dopracować swoje pomysły, dostosowując je do potrzeb rynku.

– To początek drogi. Widzimy ogromną wartość w tego typu inicjatywach i otrzymujemy wiele zachęt, by Real Estate Hackathon stał się stałym punktem w kalendarzu branży. Jesteśmy przekonani, że przyszłe edycje przełożą się na wdrożenia, dające realne korzyści i innowacyjny spin sektorowi nieruchomości – ocenia Rafał Pomorski, Managing Director Finance & Operations w Globalworth Poland, przewodniczący jury.

XYZ jest partnerem medialnym Real Estate Hackathon powered by Globalworth