Smyk kontynuuje ekspansję zagraniczną. Otworzył pierwszy sklep na Słowacji
Grupa Smyk otworzyła swój pierwszy sklep stacjonarny w Słowacji. W latach 2025-2026 grupa chce wejść także na rynek czeski i bułgarski – podała firma.
O tym, że sieć może mieć w planach otwarcie sklepu na Słowacji pisaliśmy w lipcu w XYZ. Smyk nie informował wcześniej, że planuje ekspansję na południe. Ale jego zamiarach świadczyły ogłoszenia rekrutacyjne, które pojawiły się na początku lipca na popularnych słowackich portalach.
Pierwszy Smyk na Słowacji został otwarty 22 sierpnia w centrum handlowo-rozrywkowym Bory Mall w Bratysławie. Sklep o powierzchni ok. 600 m kw. oferuje zabawki, odzież, obuwie, artykuły szkolne i akcesoria dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat.
Tak jak w Polsce, Smyk na rynku słowackim będzie oferował zarówno produkty sprzedawane pod markami własnymi i popularnych, globalnych producentów.
Polecamy: Kryzys demograficzny uderza w rynek produktów dziecięcych. Liderzy nie tracą jednak optymizmu
"Marka Smyk od lat cieszy się zaufaniem i bardzo wysoką rozpoznawalnością wśród polskich klientów. Na rodzimym rynku mamy już ponad 250 sklepów stacjonarnych, które są ściśle zintegrowane ze sklepem internetowym oraz aplikacją mobilną. Ten sprawdzony model omnichannel z sukcesem wdrożyliśmy także w Rumunii, gdzie mamy już ponad 30 własnych sklepów oraz sklep internetowy i aplikację mobilną. Zamierzamy go powielić na kolejnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w pierwszej kolejności w Słowacji, a w kolejnych krokach także w Czechach i Bułgarii" – skomentował cytowany w komunikacie grupy jej prezes Michał Grom.
"Jednocześnie chcemy umacniać naszą wiodącą pozycję w Polsce, dalej rozwijać działalność grupy w Rumunii oraz rozwijać obecną współpracę ze sklepami partnerskimi działającymi na kolejnych 20 międzynarodowych rynkach" – dodał.
Poza sklepami stacjonarnymi i offline pod szyldem Smyk, produkty grupy są też dostępne
w ponad 20 krajach Europy i Azji poprzez sieć partnerską. W 2024 r. przychody ze sprzedaży osiągnięte przez grupę sięgnęły ok. 2,25 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 6 proc. w porównaniu z 2023 r. Wypracowany w ubiegłym roku zysk z działalności operacyjnej wyniósł z kolei ok. 118,9 mln zł (wobec ok. 62,2 mln zł rok wcześniej).