Koniec fuzji, wymyślonej przez Warrena Buffeta. Kraft Heinz dzieli się na dwie firmy
Zarząd Kraft Heinz zdecydował, że kończy z planem, który wymyślił Warren Buffett. Dlatego też firma podzieli się na dwie części.
W jednej z nich, jak pisze CNBC, pozostaną kluczowe marki koncernu. Nienazwana jeszcze firma będzie miała w swoim portfolio więc Heinz, Philadelphia czy inne takie produkty. Według zarządu, zyski netto tego koncernu powinny przynieść około 15,4 miliarda dolarów.
Druga firma będzie zaś na amerykańskim rynku sprzedawała podstawowe produkty spożywcze marek, nieznanych w Europie. Zdaniem zarządu, roczny zysk netto powinien wynieść około 10,4 miliarda dolarów.
To całkowite odwrócenie pomysłu Warrena Buffetta i firmy 3G Capital z 2015. Wtedy to obie firmy połączyły siły. CNBC przypomina, że początkowo plan spodobał się zarówno inwestorom, jak i pomysłodawcom. Potem jednak wszystko się zmieniło.
W 2019 SEC pozwało Kraft Heinz za ich politykę księgową, połączony koncern ściął też dywidendę o 36 proc. A sam Buffett przyznał, że jego Berkshire Hathaway przepłaciła za Krafta.
Potem było tylko gorzej, wymieniano zarządy poszczególnych marek, a sama firma pozbywała się najmniej rentownych biznesów. M.in. większość produkcji sera trafiła w ręce francuskiego giganta Lactalis. To nie pomogło. Od 2015 akcje Kraft Heinz spadły o jakieś 60 proc. Dlatego też teraz wymyślono nowy plan. Zarząd liczy, że podział doprowadzi do wzrostów sprzedaży oraz przyciągnie inwestorów.
Kraft Heinz to nie pierwszy koncern spożywczy, który chce w ten sposób wrócić na szczyt. W sierpniu podobne plany zapowiedział Keurig Dr Pepper.