Pilne
Sprawdź relację:
Dzieje się!
Biznes
Współpraca z partnerem

CPI Property Group rusza z pierwszą inwestycją deweloperską w Polsce​

LightOn – taką nazwę będzie nosił nowoczesny biurowiec, który powstanie w sercu warszawskiej Woli, przy ul. Prostej 69, tuż obok stacji metra Rondo Daszyńskiego. Inwestycja CPI Property Group stanowi ważny krok w rozwoju firmy na rynku polskim i odpowiada na rosnące oczekiwania najemców stołecznego sektora nieruchomości biurowych.  

Biurowiec zaoferuje 23,6 tys. m kw. powierzchni najmu (GLA) na 10 kondygnacjach oraz czterech dodatkowych piętrach w części dominującej. Fot. materiały prasowe CPPiG

Z tego artykułu dowiesz się…

  1. Czym wyróżnia się nowa inwestycja CPI Property Group – biurowiec LightOn – i jakie potrzeby najemców ma zaspokoić.
  2. Dlaczego CPI Property Group zdecydowała się wejść na rynek deweloperski w Polsce właśnie teraz.
  3. Jakie rozwiązania technologiczne i ekologiczne zostaną zastosowane w biurowcu LightOn.

Biurowiec zaoferuje 23,6 tys. m kw. powierzchni najmu (GLA) i ma zostać oddany do użytku w czwartym kwartale 2028 r. Budynek będzie miał 10 kondygnacji oraz cztery dodatkowe piętra w części dominującej. Projekt architektoniczny przygotowała renomowana pracownia APA Wojciechowski Architekci, a nad jego realizacją czuwa zespół kierowany przez Mikołaja Płonkę, dyrektora ds. rozwoju CPIPG w Polsce.

Wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku 

 – Od wielu lat jesteśmy aktywnym graczem na warszawskim rynku biurowym – jako jeden z największych właścicieli nieruchomości komercyjnych. Dziś obserwujemy wyraźną lukę podażową: nowych biurowców powstaje bardzo mało, a popyt – zwłaszcza na większe, nowoczesne powierzchnie w jednej lokalizacji – systematycznie rośnie. Najemcy coraz częściej mają problem ze znalezieniem dużych, elastycznych przestrzeni w wysokim standardzie – mówi Izabela Potrykus, dyrektor działu leasingu biurowego CPPIG

Wieloletnie doświadczenie zdobywane od przeszło 20 lat w wielu krajach, w tym również w Polsce, pozwoliło spółce na dogłębne poznanie zachowań i oczekiwań najemców w zakresie codziennego funkcjonowania w przestrzeni biurowej.

– Zdecydowaliśmy się na realizację LightOn, ponieważ najemcy coraz częściej oczekują ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań. ESG, dobrostan pracowników, elastyczność – to dziś kwestie kluczowe. LightOn ma być też naszą wizytówką – projektem nie na sprzedaż, który pozostanie w naszym portfelu na lata. Jako właściciel i zarządca chcemy zapewnić najwyższą jakość, bo to my będziemy podpisywać i realizować umowy z najemcami – dodaje Izabela Potrykus. 

Trudno wyobrazić sobie lepszą lokalizację – w samym centrum tuż przy wejściu do metra. Fot. materiały prasowe CPPiG

Standardy i technologia przyszłości 

Biurowiec LightOn to nowy projekt klasy premium, który powstaje w samym sercu warszawskiego centrum biznesowego przy ul. Prostej 69.

Ikona wykres interaktywny Wykres interaktywny
Ikona pełny ekran Pełny ekran

– Lokalizacja to najważniejszy atut tego projektu. Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce –  budynek znajduje się bezpośrednio przy wejściu do stacji metra, co zapewnia wyjątkową dostępność komunikacyjną. Dojazd jest wygodny z każdej strony miasta – zarówno samochodem, jak i transportem publicznym. Taka lokalizacja naturalnie wspiera mobilność i codzienny komfort pracy – podkreśla Izabela Potrykus, dyrektor działu leasingu biurowego CPPIG. 

Inwestycja została zaprojektowana z myślą o najwyższych standardach środowiskowych, technologicznych i funkcjonalnych. Już na etapie przygotowania projekt dostosowano do wymagań certyfikacji BREEAM, WELL, WiredScore oraz SmartScore. Będzie posiadał także certyfikat „Obiektu bez barier” – co czyni go jednym z najbardziej zrównoważonych i nowoczesnych biurowców w Warszawie.

LightOn będzie wyposażony we w  pełni zautomatyzowany system zarządzania budynkiem (BMS) z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, umożliwiający optymalizację zużycia energii. Zapewni również pełne bezpieczeństwo energetyczne – zostanie podłączony do drugiej linii zasilania oraz będzie miał instalację agregatu prądotwórczego. Na dachu i tarasie zostanie zainstalowana instalacja fotowoltaiczna, a użytkownicy skorzystają z rozbudowanej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.

Lokalizacja to najważniejszy atut tego projektu.

Biurowiec LightOn będzie wyróżniał się też ponadczasową formą architektoniczną oraz eleganckim designem. Dzięki zwiększonej wysokości kondygnacji (280 cm) oraz optymalnej głębokości traktu, przestrzenie biurowe będą lepiej doświetlone i bardziej komfortowe dla użytkowników. Duże piętra – o powierzchni ok. 2,1 tys. m kw. – umożliwią aranżację biura dla większych firm na jednej kondygnacji.

Dodatkowo użytkownicy będą mieli do dyspozycji zielony taras o powierzchni 550 m kw. oraz otwierane okna we wszystkich pomieszczeniach.

Zielony taras o pow. 550 m kw. będzie idealnym miejscem do złapania chwili oddechu. Fot. materiały prasowe CPPIG

Inwestor w pełni przystosuje budynek do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz wyposaży go w infrastrukturę rowerową z zapleczem sanitarnym.

Sytuacja na warszawskim rynku biurowym

Inwestycja rusza w ważnym momencie dla warszawskiego sektora nieruchomości komercyjnych. Popyt na powierzchnie biurowe rośnie, a wskaźnik pustostanów w I kw. 2025 r. nieznacznie się obniżył.

Przy ograniczonej podaży właściciele koncentrują się na jakości oferowanych przestrzeni.

Na koniec marca 2025 r. całkowita przestrzeń nowoczesnej powierzchni biurowej w stolicy wynosiła 6,28 mln m kw. Choć wzrost rok do roku był symboliczny, zasoby utrzymują się na stabilnym poziomie. Jednak w pierwszym kwartale tego roku oddano do użytku tylko jeden nowy biurowiec – siedzibę CD Projekt na Pradze-Północ. W budowie znajduje się około 210 tys. m kw. nowej powierzchni, z czego aż 90 proc. powstaje w centralnych lokalizacjach, głównie w rejonie Ronda Daszyńskiego.

Autorem koncepcji architektonicznej jest pracownia APA Wojciechowski Architekci (fot. materiały prasowe CPPIG)

– Przy ograniczonej podaży właściciele koncentrują się na jakości oferowanych przestrzeni. Rynek coraz bardziej skupia się na dopasowaniu oferty do zmieniających się potrzeb biznesu. I właśnie z takim projektem wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom – podkreśla Izabela Potrykus. 

CPI Property Group - europejski lider nieruchomości komercyjnych

CPI Property Group to jeden z największych właścicieli nieruchomości komercyjnych w Europie. Posiada portfel o wartości ponad 18 mld euro, obejmujący około 600 nieruchomości i ponad 8 tys. najemców. Firma koncentruje się na długoterminowych inwestycjach i aktywnym zarządzaniu nieruchomościami, szczególnie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

W  Polsce spółka działa od 12 lat. Jej portfel obejmuje 20 budynków biurowych oraz 23 centra i parki handlowe, o łącznej powierzchni ok. 800 tys. m kw. i wartości przekraczającej 2 mld euro.

Główne wnioski

  1. CPI Property Group wchodzi na polski rynek deweloperski z nowoczesnym projektem LightOn, który ma stać się wizytówką firmy i odpowiedzią na deficyt nowoczesnych biur w Warszawie.
  2. Inwestycja będzie spełniać najwyższe standardy ekologiczne i technologiczne, m.in. certyfikaty BREEAM, WELL, WiredScore i SmartScore, co czyni ją jednym z najbardziej zaawansowanych projektów biurowych w Polsce.
  3. LightOn powstaje w odpowiedzi na rosnący popyt i ograniczoną nową podaż na stołecznym rynku biurowym – zwłaszcza w centralnych lokalizacjach, takich jak okolice Ronda Daszyńskiego.

Artykuł powstał na zlecenie CPI Property Group