Grasz w Lotto? Wspierasz polski sport. „Już ponad 18 mld złotych”
Im większa kumulacja, tym więcej osób decyduje się zagrać w Lotto. Im więcej graczy, tym większe zyski Totalizatora Sportowego. A im większe zyski – tym większe wsparcie dla polskiego sportu. – Każdy z nas, kto kupuje los, nie tylko liczy na wygraną – wszyscy mamy nadzieję, że kiedyś los się do nas uśmiechnie – ale pośrednio finansujemy także polski sport – mówi Beata Stelmach, prezeska zarządu Totalizatora Sportowego. Wystąpiła w studiu XYZ podczas konferencji Impact'25.
Z tego artykułu dowiesz się…
- Jaka część środków ze sprzedaży gier liczbowych Lotto trafia na wsparcie polskiego sportu.
- Kiedy Totalizator Sportowy będzie obchodził 70. urodziny.
- Dlaczego Robert Lewandowski został ambasadorem Totalizatora.
Totalizator Sportowy od lat pozostaje głównym źródłem finansowania polskiego sportu. Taką rolę pełni od samego początku – powstał w latach 50., aby z dochodów ze sprzedaży kuponów wspierać odbudowę infrastruktury sportowej w powojennej Polsce.
Od 1994 r. Totalizator jest zobowiązany prawnie do przekazywania 20 proc. wartości zakładów z gier liczbowych na wsparcie polskiego sportu i kultury. W przypadku sportu środki trafiają do Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, którym zarządza Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Od 1994 r. Totalizator przekazał na Fundusz ponad 18 miliardów złotych. Tylko w kwietniu tego roku na konto Funduszu trafiło ponad 85 milionów złotych.
– Totalizator jest największym mecenasem sportu w Polsce. Nikt inny nie ma takiego doświadczenia i takiej misji do wypełnienia – podkreśliła prezeska Beata Stelmach w studiu XYZ podczas Impact'25.
Misja, ale i marketing
Totalizator Sportowy nie ogranicza się jedynie do obowiązkowych wpłat na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. Od 2008 r. zarządza Torem Wyścigów Konnych Warszawa Służewiec, a w ostatnich latach bezpośrednio wspierał m.in. kluby koszykarskie oraz reprezentację Polski w koszykówce 3x3.
Kibicom Ekstraklasy dobrze znany jest logotyp Lotto, widoczny na koszulkach wszystkich klubów ligowych. Totalizator współpracuje także z Robertem Lewandowskim, który pełni rolę ambasadora marki Lotto. To już nie element misji społecznej, lecz przemyślana działalność marketingowa.
– Musimy dbać o firmę, o spółkę i o klientów – tak jak każda inna organizacja działająca w gospodarce. Kto na świecie nie wie, kim jest Robert Lewandowski? Dlatego to właśnie on jest naszym ambasadorem i realnie wspiera nas w promocji produktów. Zachęca klientów do sięgania po nasze bezpieczne rozwiązania – tłumaczy Beata Stelmach.
W drugiej połowie roku Totalizator Sportowy rozpocznie obchody swojego 70-lecia, które potrwają kilka miesięcy – bo oficjalna rocznica przypada na styczeń 2026 r.