Pilne
Sprawdź relację:
Dzieje się!

Impact'25

Partner
Biznes Sport

Grasz w Lotto? Wspierasz polski sport. „Już ponad 18 mld złotych”

Im większa kumulacja, tym więcej osób decyduje się zagrać w Lotto. Im więcej graczy, tym większe zyski Totalizatora Sportowego. A im większe zyski – tym większe wsparcie dla polskiego sportu. – Każdy z nas, kto kupuje los, nie tylko liczy na wygraną – wszyscy mamy nadzieję, że kiedyś los się do nas uśmiechnie – ale pośrednio finansujemy także polski sport – mówi Beata Stelmach, prezeska zarządu Totalizatora Sportowego. Wystąpiła w studiu XYZ podczas konferencji Impact'25.

Beata Stelmach, prezeska zarządu Totalizatora Sportowego w studiu XYZ podczas Impact'25. Fot. XYZ

Z tego artykułu dowiesz się…

  1. Jaka część środków ze sprzedaży gier liczbowych Lotto trafia na wsparcie polskiego sportu.
  2. Kiedy Totalizator Sportowy będzie obchodził 70. urodziny.
  3. Dlaczego Robert Lewandowski został ambasadorem Totalizatora.

Totalizator Sportowy od lat pozostaje głównym źródłem finansowania polskiego sportu. Taką rolę pełni od samego początku – powstał w latach 50., aby z dochodów ze sprzedaży kuponów wspierać odbudowę infrastruktury sportowej w powojennej Polsce.

Od 1994 r. Totalizator jest zobowiązany prawnie do przekazywania 20 proc. wartości zakładów z gier liczbowych na wsparcie polskiego sportu i kultury. W przypadku sportu środki trafiają do Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, którym zarządza Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Od 1994 r. Totalizator przekazał na Fundusz ponad 18 miliardów złotych. Tylko w kwietniu tego roku na konto Funduszu trafiło ponad 85 milionów złotych.

– Totalizator jest największym mecenasem sportu w Polsce. Nikt inny nie ma takiego doświadczenia i takiej misji do wypełnienia – podkreśliła prezeska Beata Stelmach w studiu XYZ podczas Impact'25.

Misja, ale i marketing

Totalizator Sportowy nie ogranicza się jedynie do obowiązkowych wpłat na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. Od 2008 r. zarządza Torem Wyścigów Konnych Warszawa Służewiec, a w ostatnich latach bezpośrednio wspierał m.in. kluby koszykarskie oraz reprezentację Polski w koszykówce 3x3.

Kibicom Ekstraklasy dobrze znany jest logotyp Lotto, widoczny na koszulkach wszystkich klubów ligowych. Totalizator współpracuje także z Robertem Lewandowskim, który pełni rolę ambasadora marki Lotto. To już nie element misji społecznej, lecz przemyślana działalność marketingowa.

– Musimy dbać o firmę, o spółkę i o klientów – tak jak każda inna organizacja działająca w gospodarce. Kto na świecie nie wie, kim jest Robert Lewandowski? Dlatego to właśnie on jest naszym ambasadorem i realnie wspiera nas w promocji produktów. Zachęca klientów do sięgania po nasze bezpieczne rozwiązania – tłumaczy Beata Stelmach.

W drugiej połowie roku Totalizator Sportowy rozpocznie obchody swojego 70-lecia, które potrwają kilka miesięcy – bo oficjalna rocznica przypada na styczeń 2026 r.