Grupa LPP miała w I kw. 2025 r. zysk netto powyżej konsensusu
Grupa LPP miała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2025/26, czyli w okresie od lutego do końca kwietnia 2025 r., 334 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 276 mln zł rok wcześniej. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 250,7 mln zł zysku.
Zysk operacyjny wyniósł 464 mln zł, a EBITDA 938 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 383,7 mln zł zysku operacyjnego i 873,4 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 4,954 mld zł (wzrost o 15 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,97 mld zł.
Przed rokiem LPP miało 4306 mld zł przychodów, 411 mln zł EBIT i 795 mln zł EBITDA.
Grupa w I kwartale osiągnęła marżę brutto na poziomie 54 proc., tj. o 1,9 pkt proc. wyższą r/r. Jednocześnie, jak podano, po oczyszczeniu o wpływ transakcji z agentami zakupowymi w I kwartale 2024, marża brutto osiągnięta w I kwartale była niższa o 1,1 pkt proc. r/r.
Nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 613 mln zł wobec 286 mln zł przed rokiem.
Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2959 sklepów o łącznej powierzchni 2529 tys. m kw. w 31 krajach. Online grupa LPP jest obecna na 35 rynkach.
Grupa LPP obniża cel sprzedażowy w 2025/26 r. do ok. 23-24 mld zł
„Plany sprzedażowe grupy na cały rok finansowy 2025 zakładają możliwość osiągnięcia przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym" – podało LPP w raporcie kwartalnym.
W roku 2025 spółka zakłada zwiększenie powierzchni o ok. 25-30 proc., skupiając się głównie na rozwoju sklepów marki Sinsay (ok. 1100).
Grupa spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. Jednocześnie zakłada utrzymanie wskaźnika: koszty operacyjne do sprzedaży w zakresie ok. 41-42 proc.
Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 3,1 mld zł, z tego 1,9 mld zł na sklepy. Jednocześnie spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia.
„Na roczne plany grupy wpływ mają wyniki II kwartału, którego początek charakteryzował się wyjątkowo niskimi temperaturami zarówno w Polsce, jak i pozostałych krajach Europy, co zmniejszyło skłonności zakupowe kolekcji wiosenno-letniej" – podała spółka.
Sprzedaż grupy w okresie od 1.05.2025 do 10.06.2025 w walutach stałych r/r wzrosła o 13 proc.
Źródło: PAP