Adidas rozważa podwyżkę cen w USA. Cła będą kosztowały firmę 200 mln euro

Adidas może podwyższyć ceny produktów w Stanach Zjednoczonych, żeby zrekompensować wpływ podwyżki ceł. Amerykańskie cła oznaczają dla firmy 200 mln euro dodatkowych kosztów w drugiej połowie roku.

„Nadal nie wiemy, jaka będzie ostateczna wysokość ceł w USA. Nie wiemy również, jaki będzie pośredni wpływ na popyt konsumencki, jeśli wszystkie te cła spowodują znaczną inflację” – powiedział cytowany przez Reutersa prezes firmy Bjorn Gulden w oświadczeniu.

Podczas konferencji Adidas zapowiedział przegląd cen i wskazał, że oostaramy się utrzymać ceny znanych modeli bez zmian "tak długo, jak to możliwe". Nowe produkty mogą pojawić się na rynku od razu z wyższymi cenami.

W drugim kwartale roku sprzedaż producenta wzrosła o 2,2 proc. w ujęciu rocznym do 5,95 mld euro. To poniżej oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 6,2 mld euro – podaje Reuters.

USA to największy rynek Adidasa. Firma sprzedaje tam około jednej piątej produktów.