99 proc. Polaków regularnie ogląda treści wideo. 3/4 z nich na telefonach

Prawie 3/4 Polaków ogląda wideo na telefonach, a 69 proc. na telewizorze – wynika z badania SW Research. Prawie 99 proc. ankietowanych regularnie ogląda telewizję lub inne treści audiowizualne.

Polacy najczęściej oglądają treści wideo od dwóch do czterech godzin dziennie – tak robi ponad 36 proc. ankietowanych. Nieco mniej – ok. 32 proc. – poświęca na to od jednej do dwóch godzin każdego dnia.

Do oglądania treści wideo 74 proc. Polaków korzysta z telefonu, 17 proc. z komputera, 6 proc. z konsoli lub VR, a 4 proc. – z rzutnika.

Około 60 proc. osób korzysta z serwisów YouTube i Twitch, 59 proc. z serwisów streamingowych, a 51 proc. – z telewizji kablowej i satelitarnej. Połowa osób wybiera treści na platformach społecznościowych takich jak TikTok, Instagram czy Facebook. Co czwarty ankietowany korzysta z telewizji internetowej.

Największa część ankietowanych (niecałe 69 proc.) ogląda filmy. Nieco mniej osób (prawie 63 proc.) wybiera seriale. Ok. 54 proc. badanych ogląda treści wideo w social mediach. Ponad 45 proc. osób wybiera kanały informacyjne, ok. 37 proc. treści dokumentalne, a 30 proc. – transmisje sportowe. W zestawieniu najmniejszym powodzeniem cieszą się programy rozrywkowe, które ogląda niecałe 29 proc. osób.

Źródło: PAP