Cyber_Folks staje się jednym z najpotężniejszych dostawców e-commerce. Razem z Syliusem przejmuje Presta Shop

Grupa cyber_Folks, właściciel m.in. Shopera, oraz Sylius, kupują PrestaShop, czyli jedną z największych platform open-source dla e-commerce. To oznacza, że grupa buduje jeden z największych ekosystemów e-handlu.

PrestaShop obsługuje 230 tys. aktywnych sklepów na całym świecie, które w 2024 wygenerowały 22 mld euro łącznej wartości sprzedaży (GMV). Sylius z kolei wspiera bardziej złożone projekty klasy Enterprise i mid-market o GMV 7 mld euro rocznie. Po włączeniu obu systemów łączna wartość GMV wyniesie około 35 mld euro. To sprawi, że cyber_Folks znajdzie się w gronie jednego z największych operatorów e-commerce w Europie.

cyber_Folks wchodzi do pierwszej ligi światowego e-commerce. Po przejęciu PrestaShop Europa zyskuje gracza, który może być porównywany do Shopify pod względem skali działania na tym rynku. Jako Grupa osiągamy ok. 35 mld euro GMV, czego dotąd nie dokonała żadna firma technologiczna z naszego regionu. Sylius wzmacnia ten efekt, ponieważ otwiera nam drogę do segmentu największych projektów Enterprise oraz rynku composable commerce, który rozwija się obecnie najszybciej w globalnym handlu internetowym. Warto dodać, że udziałowcy Syliusa – Damian Murawski i Mikołaj Król – wspólnie z nami będą rozwijać obie platformy – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

Wszystkie trzy spółki uzupełniają się geograficznie

Grupa uważa, że będzie w stanie zaoferować najbardziej pełny zestaw technologii do handlu w sieci. "Integracja modelu SaaS, reprezentowanego przez Shopera, z modelem open-source PrestaShop oraz z architekturą headless Syliusa tworzy kompletną drabinę produktową dla merchantów na każdym etapie rozwoju" – czytamy w komunikacie. To oznacza, że z usług będą mogły skorzystać zarówno mikrofirmy, które dopiero zaczynają na rynku, jak i najbardziej zaawansowane projekty. Taka oferta sprawia, że rośnie retencja i pojawiają się nowe strumienie przychodów.

Grupa cyber_Folks zapewnia, że wszystkie trzy spółki uzupełniają się też geograficznie. Najważniejszymi rynkami PrestaShop są: Francja, Hiszpania, Włochy, USA i Wielka Brytania, natomiast w przypadku Syliusa są to: Francja, USA, Włochy, Polska oraz Niemcy. Z kolei samo cyber_Folks otwiera się na rynki Europy Zachodniej i wzmacnia pozycję w naszym regionie.

Grupa zapewnia, że przejęcie PrestaShop wspólnie z Syliusem wzmocni też możliwości wzrostu sklepów działających w całym ekosystemie. – PrestaShop posiada ogromną bazę klientów i partnerów. Łączymy tę skalę z naszym hostingiem, integracjami Apilo i Sellintegro, rozwiązaniami AI oraz narzędziami komunikacyjnymi. Synergia tych elementów pozwala nam skutecznie rozwijać działalność w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej i Południowej, a jednocześnie wzmacniać naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej – podkreśla prezes cyber_Folks.

cyber_Folks to holding technologiczny, wspierający małe, średnie i duże przedsiębiorstwa w budowaniu obecności w Internecie – w szczególności w obszarach komunikacji, marketingu i sprzedaży online. Z rozwiązań Grupy korzysta już ponad 420 tys. klientów, a skala przychodów przekracza 800 mln zł rocznie.

PrestaShop to jedna z największych europejskich platform e-commerce, z której korzysta 230 tys. sklepów na świecie.

Sylius jest z kolei globalnym frameworkiem e-commerce w architekturze headless, przeznaczonym dla segmentu mid-market oraz Enterprise. Technologia ta wykorzystywana jest przez setki wysoce złożonych projektów.