Fresh Inset pozyskał 18 mln zł finansowania na dalszą ekspansję
Fresh Inset, firma oferująca technologię przedłużania świeżości zerwanych owoców, warzyw i kwiatów, pozyskała 18 mln zł w ramach rundy Late B. Środki przeznaczone zostaną na dalszą ekspansję
Do grona inwestorów jako lider rundy dołączył fundusz venture capital Radix Ventures. Fundusz zainwestował w Fresh Inset 6 mln zł. W rundzie jako inwestorzy uczestniczyli również inwestorzy prywatni, członkowie zespołu spółki, a także obecni akcjonariusze.
Jak wskazuje spółka, zamknięcie inwestycji stanowi ważny krok przygotowujący Fresh Inset do jednego z możliwych scenariuszy w perspektywie najbliższych około 18 miesięcy – czyli pozyskania istotnego inwestora finansowego, sprzedaży spółki graczowi strategicznemu lub wejścia na rynek główny GPW.
Od początku swojej działalności Fresh Inset pozyskał łącznie od polskich inwestorów na rynku niepublicznym ponad 55 mln zł.
„Jest to trzecia z rzędu runda, którą spółka zamknęła z nadsubskrypcją. Zainteresowanie inwestycją we Fresh Inset dotyczy nie tylko inwestorów finansowych. W tej rundzie do grona akcjonariuszy Spółki dołączyli również obecni członkowie zespołu Fresh Inset – m.in. Peter Vriends, Tim Malefyt, i Juan Llauro, historycznie odpowiedzialni za warte 810 mln dolarów IPO AgroFresh na Nasdaq w 2015 r.” – skomentował Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners, funduszu będącego inwestorem i koordynatorem wszystkich emisji we Fresh Inset.
Jak wskazuje Fresh Inset, w 2024 r. spółka podpisała umowę z Janssen PMP z grupy Johnson & Johnson. Janssen zajmie się dystrybucją w Europie produktów technologii Vidre+ TM rozwijanej przez polską spółkę. Fresh Inset zawarł również strategiczne partnerstwa z dystrybutorami z regionu Ameryki Łacińskiej i nawiązał partnerstwa z globalnymi firmami z rynku kwiatowego. Firma uzyskała również formalne prawo do sprzedaży od 2025 r. swoich produktów zarówno w USA, jak i w Europie.
