Grupa Tarczyński z rekordowymi wynikami w 2024 r.

Grupa Tarczyński miała w 2024 r. 2,068 mld zł przychodów ze sprzedaży. To wzrost o 8,2 proc. rok do roku.

Jak podała grupa, w analizowanym okresie wartość zysku EBITDA wyniosła 255,2 mln zł, czyli o 19 proc. więcej niż w 2023 r.

Zysk netto grupy wyniósł 119,8 mln zł (7,3 proc. więcej rok do roku).

Wartość sprzedaży eksportowej wyniosła 621,6 mln zł (wzrost o 13,3 proc. w porównaniu z 2023 r.)

Wydatki inwestycyjne grupy wyniosły 308 mln zł, czyli o 36,3 proc. więcej rok do roku. Inwestycje koncentrowały się na zwiększeniu mocy produkcyjnych, automatyzacji procesów oraz rozbudowie infrastruktury.

Jak podała grupa, osiągnięte wyniki są najwyższymi w 34-letniej historii firmy. "Miniony rok był dla naszej grupy rekordowy. Umocniliśmy się na pozycji lidera w kategorii przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70 proc. udział w rynku kabanosów oraz 22 proc. w rynku parówek. Istotny wpływ na wzrost przychodów w 2024 r., w porównaniu z 2023 r., miał wzrost skali sprzedaży krajowej, w tym rozwój współpracy z sieciami handlowymi, zwłaszcza z Biedronką i Lidlem. Jednocześnie kontynuowaliśmy ekspansję zagraniczną" – skomentował Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu i dyrektor sprzedaży w firmieTarczyński.

Grupa założyła w ubiegłym roku dwa nowe podmioty: Tarczynski LTD w Wielkiej Brytanii oraz Tarczynski SRL w Rumunii. Przejęła również 100 proc. udziałów w spółce Tarczyński Inc. w USA.

Produkty Tarczyński są dystrybuowane do ponad 30 krajów świata na trzech kontynentach. Jej największe rynki eksportowe to Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa – podała grupa.

Wskazano także, że spółka realizuje politykę stałej wypłaty dywidendy stanowiącej ok. 25 proc. skonsolidowanych zysków netto, niezależnie od rosnących nakładów inwestycyjnych i przewiduje kontynuację tej polityki.