Kurs CCC spada po publikacji wyników

Po otwarciu w czwartek kurs akcji CCC spada o 3,9 proc., podczas gdy WIG20 rośnie o 0,5 proc. Spółka notuje najwyższe obroty na rynku.

Jak podała spółka po zamknięciu giełdy w środę, Grupa CCC miała w II kwartale, czyli w okresie maj–lipiec 2025 r., 465 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o ponad 14 proc. r/r, jednak jest wynikiem poniżej sierpniowych szacunków. Przychody wzrosły w tym okresie o 11 proc. r/r do 2,9 mld zł.

Wyniki finansowe CCC w II kwartale 2025 r.

Jak podano, szyldy CCC i HalfPrice odnotowały lepszą sprzedaż rok do roku – odpowiednio o 23 proc. i 21 proc. Przychody ze sprzedaży w Grupie Modivo były na porównywalnym poziomie rok do roku.

– Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa – nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele – powiedział prezes Grupy CCC Dariusz Miłek.

– Jesteśmy w trakcie istotnego dla wyników całego roku sezonu jesień–zima, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Ponadto w tym roku przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby być jak najlepiej przygotowanym do drugiego półrocza – dodał prezes.

CCC podało, że w II kw. nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice – w II kw. otwarto 21 nowych sklepów (28 sklepów uruchomionych od początku roku).

W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. m kw., wobec 35 tys. m kw. w I kwartale.

W drugiej połowie roku grupa planuje otwarcie dodatkowo ponad 200 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej.

– Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 r. planujemy otworzyć ponad 300 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej – w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. m kw., ale większość otwarć, bo aż 70 proc., skumulowana jest w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie – wszędzie, gdzie się pojawia, jest bardzo dobrze przyjmowany przez klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept – worldbox – powiedział Miłek.

– Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 r. – już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 300 tys. m kw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów – dodał.

W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na podobnym r/r poziomie (49,3 proc.). Po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu r/r.

W sierpniu Grupa CCC szacowała, że jej EBITDA w II kwartale wyniesie 481 mln zł.

Jak tłumaczy spółka, EBITDA niższa od wcześniejszych szacunków wynika głównie z wcześniejszego poniesienia kosztów związanych z przygotowaniem towarów, które będą sprzedawane w sezonie jesienno–zimowym (tzw. vasowania), co proporcjonalnie poprawi wyniki drugiego półrocza.

Czytaj także: CCC potwierdza ambitne plany rozwoju. Priorytetem ekspansja, rentowność i marki licencyjne

Źródło: PAP