Meta nie będzie pozwalała na publikację reklam o tematyce politycznej w UE
Koncern Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, od października nie będzie pozwalał na publikację politycznych, wyborczych i społecznych reklam w UE.
Jak napisała w oświadczeniu firma, możliwość publikowania reklam o takiej tematyce zostanie wycofana w związku ze zbyt restrykcyjnymi, w ocenie koncernu, przepisami rozporządzenia w sprawie przejrzystości i targetowania reklamy politycznej (TTPA). Według Mety przyjęte przez Parlament Europejski i Radę UE przepisy, które mają wejść w życie od 10 października, wprowadzają „niewykonalne wymogi i niepewność prawną”.
„TTPA ograniczy możliwości reklamodawców w zakresie dotarcia do odbiorców i sprawi, że odbiorcy będą widzieć mniej istotne treści” – oświadczyła Meta, deklarując jednak, że decyzja nie wpłynie na możliwość dyskusji i zamieszczania politycznych treści przez polityków i innych użytkowników.
Koncern zaznaczył, że nie jest jedynym, który podjął takie decyzje, wskazując na ogłoszenie Google’a z 2024 r. Firma również zapowiedziała odejście od reklam politycznych w UE.
Krytykowane przez Metę rozporządzenie zostało przyjęte w marcu 2024 r. Wymaga, by big-techy jasno oznaczały na platformach, które reklamy maja polityczny wydźwięk, kto i ile zapłacił za kampanię reklamową i jakich wyborów dotyczą spoty. Za złamanie regulacji grozi kara do 6 proc. rocznych obrotów.
Źródło: PAP/XYZ