Meta wprowadza personalizację reklam na podstawie rozmów z AI od grudnia

Od 16 grudnia Meta Platforms zacznie wykorzystywać interakcje użytkowników z narzędziami generatywnej sztucznej inteligencji do personalizacji treści i reklam na Facebooku i Instagramie. Zmiana obejmie wyłącznie osoby korzystające z Meta AI, a informacja o aktualizacji będzie przekazywana od 7 października.

Firma zapowiedziała, że nie będzie możliwości rezygnacji z nowego rozwiązania. Dane z rozmów głosowych i tekstowych z Meta AI zostaną połączone z innymi informacjami, takimi jak polubienia czy obserwacje, aby kształtować rekomendacje treści i reklam, w tym Reels oraz sponsorowanych ofert.

Przykładowo, użytkownik, który porozmawia z Meta AI o wędrówkach górskich, może później zobaczyć reklamy butów trekkingowych, dołączyć do grup turystycznych albo śledzić aktualizacje znajomych z tras.

Według Christy Harris, menedżerki ds. polityki prywatności w Meta, interakcje użytkowników będą „kolejnym elementem” wykorzystywanym do personalizacji treści i reklam. Firma podkreśliła, że dane dotyczące wrażliwych tematów – takich jak poglądy polityczne, religijne, orientacja seksualna, stan zdrowia czy pochodzenie etniczne – nie będą używane do targetowania reklam.

Nowe rozwiązanie zacznie obowiązywać w większości regionów świata, z wyłączeniem Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej i Korei Południowej.

Obecnie Meta AI ma już miliard aktywnych użytkowników miesięcznie w całej rodzinie aplikacji firmy. Podczas dorocznego spotkania akcjonariuszy szef spółki Mark Zuckerberg zapowiedział, że celem jest uczynienie Meta AI „wiodącą osobistą sztuczną inteligencją” z naciskiem na personalizację, rozmowy głosowe i rozrywkę.

Meta rozwija również inne produkty AI – we wrześniu, na konferencji Connect, firma zaprezentowała swoje pierwsze konsumenckie okulary inteligentne z wbudowanym wyświetlaczem. Wykorzystanie danych z rozmów z AI do personalizacji reklam wyróżnia Metę na tle konkurencji, takich jak Google czy Amazon, które monetyzują sztuczną inteligencję głównie poprzez usługi chmurowe.

Źródło: Reuters