PARP: 50 mln zł dla małych i średnich firm na promocję marki

Małe i średnie firmy mogą ubiegać się o środki na promocję marki w ramach programu, który ruszył 13 maja; budżet to 50 mln zł – poinformowała w środę Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Pieniądze mogą przeznaczyć np. na udział w targach i misjach gospodarczych oraz działania marketingowe.

– To szansa dla mikro, małych i średnich firm, które chcą zaistnieć na rynkach zagranicznych i wzmacniać, albo rozbudowywać rozpoznawalną markę. Dla wielu przedsiębiorców udział w poprzednich edycjach programu PARP był impulsem do dynamicznego rozwoju i zdobycia dodatkowych zagranicznych kontraktów – poinformował dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) Arkadiusz Dewódzki.

„Promocja marki innowacyjnych MŚP" – szczegóły programu

Wnioski w programie „Promocja marki innowacyjnych MŚP" można składać do 24 czerwca 2025 r.. Budżet na ten cel wynosi 50 mln zł.

PARP zaznaczyła, że dzięki unijnemu dofinansowaniu przedsiębiorcy mogą uczestniczyć w targach, misjach gospodarczych oraz działaniach marketingowych, które „pozwalają wzmocnić obecność na globalnym rynku i tworzyć przewagę konkurencyjną". Dodała, że chodzi o promocję marki produktowej oraz Marki Polskiej Gospodarki.

Poziom dofinansowania wynosi do 85 proc. w przypadku kosztów podróży służbowych oraz do 50 proc. dla pozostałych kosztów kwalifikowanych.

„Nie ma minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych" - przekazała Agencja.

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, prowadzące działalność gospodarczą w Polsce w następujących sektorach gospodarki: medycznym i farmaceutycznym, budowy i wykańczania budowli, elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki, zielonych technologii (w tym OZE, GOZ), IT/ICT, przemysłu kreatywnego, kosmetycznym, maszyn i urządzeń, meblarskim, motoryzacyjnym, pojazdów szynowych, statków specjalistycznych, jachtów i łodzi, wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania, lotniczo-kosmicznym, spożywczy.

Firma musi wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przed złożeniem wniosku o dofinansowanie ponosiła nakłady na działalność badawczo-rozwojową lub wdrożyła innowacje produktowe lub innowacje w procesach biznesowych. Musi przedstawić informacje, że uzyskała przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport za dwa kolejne lata obrachunkowe, a w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym – w wysokości co najmniej 20 proc. przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług. PARP zaznaczyła, że wnioskodawca ma również obowiązek uczestnictwa w roli wystawcy w co najmniej jednym wydarzeniu z listy Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Agencja zaznaczyła, że wsparcie można przeznaczyć na działania promocyjne, które obejmują udział w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy, a także udział w innych targach na dowolnym rynku, ale pod warunkiem, że impreza związana jest branżowo z promowanym produktem. Chodzi także o wyjazdowe misje gospodarcze i spotkania z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem w targach w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji, a także kampanie promocyjne.

Źródło: PAP