Poczta Polska i Żabka. Nowa umowa ma usprawnić obsługę paczek
Poczta Polska i Żabka podpisały bezpośrednią umowę partnerską, która ma uprościć nadawanie i odbieranie przesyłek w sklepach tej sieci. To pierwsza taka integracja technologiczna państwowego operatora z siecią handlową.
Poczta Polska poinformowała w poniedziałek o podpisaniu umowy z firmą Żabka Polska Sp. z o.o., zakładającej bezpośrednią integrację systemów operacyjnych obu podmiotów. Dotychczasowe działania w tym zakresie odbywały się za pośrednictwem zewnętrznych firm.
Zgodnie z zapowiedziami, wszystkie dotychczasowe procesy nadawania i odbioru przesyłek w sklepach Żabka pozostaną bez zmian dla klientów. Nowy model ma jednak usprawnić obsługę operacyjną i techniczną po stronie Poczty Polskiej i Żabki.
Spółka zaznaczyła, że Żabka jest pierwszym partnerem, z którym udało się przeprowadzić pełną integrację technologiczną. W przyszłości planowane są podobne rozwiązania z innymi sieciami handlowymi.
Poczta podkreśliła, że bezpośrednia współpraca z sieciami umożliwia lepszą kontrolę operacji, zwiększenie efektywności i szybsze reagowanie na potrzeby klientów. Sprzyja także tworzeniu innowacyjnych produktów i usług.
Według danych z lutego 2025 roku, Poczta Polska umożliwia odbiór przesyłek w ponad 11 tysiącach sklepów Żabka w całym kraju – zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. To najczęściej wybierana sieć przez klientów operatora.
Obie firmy współpracują od 2017 roku. Nowe rozwiązanie ma dodatkowo zwiększyć wygodę klientów, którzy mogą załatwić sprawy pocztowe przy okazji codziennych zakupów – blisko domu lub pracy.
Poczta Polska zatrudnia ponad 51,6 tys. pracowników i jest największym operatorem pocztowym w Polsce. W pierwszym półroczu 2024 roku odnotowała ponad 300 mln zł straty. Żabka zarządza obecnie siecią ponad 11 tys. sklepów franczyzowych, a od 2024 roku działa również na rynku rumuńskim i jest notowana na GPW.