Dzieje się
Ten wpis stanowi część relacji na żywo z 06.04.2025
NEWSROOM XYZ

Polska na szóstym miejscu w Europie pod względem powierzchni handlowej

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem powierzchni centrów i parków handlowych. Łącznie to prawie 13,6 mln metrów kwadratowych – wynika z raportu Cushman & Wakefield

Zgodnie z danymi firmy Cushman & Wakefield, Polska dysponuje niemal 13,6 mln mkw powierzchni w centrach i parkach handlowych. To plasuje nas na szóstym miejscu w Europie. Liderem rankingu pozostaje Wielka Brytania z 28,5 mln mkw. Dalej są Francja (27,9 mln mkw) i Niemcy (18,6 mln mkw).

Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosi obecnie ok. 17 mln mkw. Z tego 10,6 mln mkw przypada na centra handlowe, a 3 mln mkw na parki handlowe. W 2024 r. Polska zajęła drugie miejsce na kontynencie pod względem nowo oddanej powierzchni w tych obiektach – przekazuje PAP.

Pod względem nasycenia powierzchnią handlową – wskaźnika mierzonego w mkw na 1000 mieszkańców – Polska znalazła się na 18. miejscu w Europie. Wartość ta wynosi 353 mkw/1000 mieszkańców i jest wyższa niż średnia europejska (336 mkw) oraz średnia dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej (290 mkw).

Mimo wysokiego poziomu nasycenia centrami i parkami handlowymi, w Polsce wciąż słabo rozwinięty jest segment ulic handlowych, tzw. high streets. W miastach dominują pojedyncze odcinki reprezentacyjnych ulic z ofertą detaliczną.