Rynek reklamy w Polsce rośnie. Internet i handel na czele wzrostów
W pierwszym kwartale 2025 roku wartość netto rynku reklamowego w Polsce sięgnęła niemal 3 miliardów złotych – wynika z danych Publicis Groupe Polska. To wzrost o 5,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Od stycznia do marca 2025 roku firmy w Polsce przeznaczyły na reklamę około 2,97 mld zł netto. Największy udział w rynku miała reklama wideo – 52,7 proc., mimo spadku o 0,5 punktu procentowego rok do roku.
Najbardziej dynamiczny wzrost zanotowała reklama internetowa (bez ogłoszeń) – o 8,3 proc. rdr, osiągając wartość prawie 940 mln zł. Rosły też nakłady na wideo, radio, reklamę zewnętrzną oraz kino. Spadły jedynie wydatki na reklamę prasową – przekazuje PAP Biznes.
Spośród 16 analizowanych sektorów, 11 zwiększyło budżety reklamowe, a 5 je obniżyło. Największy wzrost wartości inwestycji odnotowano w sektorze handlu – o ponad 90,5 mln zł, co oznacza wzrost o 15,3 proc. rdr. Najwięcej wydawały Media Expert, Lidl i Jeronimo Martins.
Największy spadek zanotowała branża telekomunikacyjna – o ponad 53,8 mln zł, czyli 30 proc. rdr. Nakłady reklamowe zmniejszyły m.in. Cyfrowy Polsat, Polkomtel, P4 i Orange.
Choć udział reklamy wideo w całym rynku nieco się obniżył, nadal dominuje w strukturze wydatków reklamowych. Wzrosty w innych kanałach sugerują dalszą dywersyfikację budżetów reklamodawców.