Sąd utrzymał decyzję UOKiK. Canal+ z wielomilionową karą

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję prezesa UOKiK i utrzymał ponad 46 mln zł kary nałożonej na Canal+ oraz obowiązek zwrotu pieniędzy konsumentom – poinformował w piątek Urząd. Na początku 2024 r. nadawca telewizyjny został ukarany za wprowadzenie klientów w błąd w ramach jednej z akcji reklamowych.

Chodzi o decyzji UOKiK ze stycznia 2024 r. Wówczas prezes urzędu uznał, że konsultanci Canal+ wprowadzali klientów w błąd, mówiąc, że dzwonią w sprawie bezpłatnego prezentu, tymczasem chodziło o podpisanie równoległej umowy.

Pracownicy firmy mieli w trakcie rozmów podawać zawyżone ceny standardowych pakietów oferowanych nowym abonamentom i to nawet o 50 proc. Promocja była tak skonstruowana, że przez kilka pierwszych miesięcy klient nie płacił za usługę, a orientował się o wyższej stawce dopiero po upływie darmowego okresu, kiedy nie miał możliwości zrezygnowania z umowy.

Konstruowanie skryptów rozmów sprzedażowych w taki sposób, by ukrywały realny cel rozmowy telefonicznej sprzedawcy z klientem oraz faktyczne koszty, z jakimi wiąże się oferta, jest niedozwolone. Wszystkie kluczowe elementy wpływające na decyzję konsumenta muszą być jawne i uczciwie przedstawione - podkreślił UOKiK.

Canal+ będzie musiał zwrócić pieniądze klientom, którzy skorzystali z zakwestionowanej akcji promocyjnej – ta trwała od października 2019 do kwietnia 2022 r.

Źródło: XYZ/PAP