W 2029 r. co trzecie kupowane w Polsce ubranie będzie pochodzić z drugiej ręki
W 2029 r. co trzecie kupowane w Polsce ubranie będzie pochodzić z drugiej ręki, a wartość polskiego rynku online odzieży używanej się podwoi – prognozuje firma doradcza OC&C Strategy Consultants.
Jak wynika z raportu firmy, wartość tego rynku w 2029 r. ma wynieść ponad 3 mld euro.
OC&C Strategy Consultants wskazuje, że rynek odzieży używanej w Polsce rósł w ostatnich sześciu latach średnio o 34 proc. rocznie, napędzany popularnością internetowych platform sprzedażowych takich jak Vinted, OLX czy Allegro Lokalnie.
"Polski rynek zakupów odzieży z drugiego obiegu ma przed sobą świetne perspektywy, a w ostatnich latach rósł znacznie szybciej niż rynki w Europie Zachodniej, np. rynek francuski czy nawet brytyjski" – wskazuje Bartek Krawczyk, partner w OC&C Strategy Consultants.
Jak wynika z danych firmy, używane ubrania kupuje w internecie 62 proc. Polaków w wieku 26-45 lat i 54 proc. w wieku 18-25 lat.
"Choć konsumenci mają różne motywacje, które przekonują ich do zakupów używanej odzieży, to w Polsce kwestie ekonomiczne nadal mają kluczowe znaczenie. Klienci lubią polować na okazje i często czerpią satysfakcję ze znajdowania atrakcyjnych ofert cenowych" – mówi Krawczyk.