Maxi Zoo rozpycha się w Polsce. „To kluczowy rynek wzrostu w perspektywie średnioterminowej”
W 2024 r. Grupa Fressnapf, do której należy sieć z produktami dla zwierząt Maxi Zoo, przyspieszyła ekspansję międzynarodową, otwierając 188 nowych sklepów. Spółka koncentruje się na szybko rozwijających się rynkach, takich jak m.in. Francja, Włochy i Polska, które odpowiadają za 64 proc. całkowitych przychodów grupy.
Z tego artykułu dowiesz się…
- Jaki jest plan działania Grupy Fressnapf i sieci Maxi Zoo w Polsce.
- Jak dużym rynkiem dla Maxi Zoo jest Polska.
- Na jakich sprzedażowych formatach opiera się strategia rozwoju grupy.
W Polsce żyje około 8,1 mln psów oraz 7,2 mln kotów. Jesteśmy jednym z krajów o najwyższym wskaźniku posiadania zwierząt domowych w Europie. Korzysta na tym Maxi Zoo Polska, sieć sklepów z produktami i akcesoriami dla zwierząt.
– Znajdujemy się w trójce najważniejszych rynków w ramach grupy Fressnapf/Maxi Zoo, obok Niemiec i Francji, co jasno pokazuje nasze zaangażowanie w rozwój lokalnej oferty i sieci sklepów. Rok 2024 zakończyliśmy pozytywnym wynikiem, wzrostem przychodów o 25 proc., potwierdzając pozycję Maxi Zoo jako jednego z liderów rynku i dynamicznie rozwijającej się sieci sklepów dla zwierząt. Pierwszy kwartał 2025 r. przebiega zgodnie z założonym planem, kontynuujemy ekspansję, rozwijamy portfolio produktów i usług oraz wzmacniamy obecność w kanałach cyfrowych. Naszym celem jest nie tylko zwiększanie liczby sklepów, ale też budowanie silnej, zaufanej marki, która wspiera opiekunów zwierząt w codziennej trosce o ich pupili - informują przedstawiciele Grupy Fressnapf, do której należy sieć Maxi Zoo.
Warto wiedzieć
Polacy coraz więcej pieniędzy wydają na zwierzęta
W Polsce żyje około 8,1 mln psów oraz 7,2 mln kotów. Co ciekawe branżę napędza dynamicznie rosnący krajowy popyt, ale i producenci mięsa, którzy gwarantują dostęp do surowca.
Rynek karmy i przysmaków dla psów i kotów w Polsce od kilku lat rośnie, w 2024 r. jego wartość sięgnęła blisko 5 mld zł – wynika z danych YouGov. W dobie silnego trendu humanizacji zwierząt nic nie zapowiada, żeby miało się to zmienić.
Maxi Zoo rozwija sieć sklepów w Polsce
Rok 2024 to dla Maxi Zoo Polska czas dynamicznego rozwoju.
– W tym okresie zwiększyliśmy liczbę naszych sklepów ze 118 do 145, a nasze przychody wzrosły o 25 proc. względem 2023 roku. Ten wzrost to dowód na zaufanie, jakim darzą nas polscy opiekunowie zwierząt i świetna prognoza na przyszłość – podkreśla Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
Jak zapowiadają przedstawiciele spółki dalsza ekspansja będzie połączona z bardziej zintegrowanym podejściem do handlu detalicznego w stylu smart: formaty omnichannel, takie jak Click & Collect, odbiór w sklepie czy adekwatne modele cenowe, mają być szybko wdrażane w całej Europie.
– Jednocześnie oczekuje się dalszego wzmacniania segmentu e-commerce, który obecnie odpowiada za około 13 proc. przychodów ze sprzedaży towarów – co pozwoli ulepszyć spójne doświadczenie klienta we wszystkich kanałach i tym samym wzmocni pozycję firmy w obszarze omnichannel. Kluczowym czynnikiem napędzającym ten rozwój będzie kontynuacja ekspansji i optymalizacji europejskiej sieci logistycznej - informują przedstawiciele firmy.
Polska znaczącym rynkiem dla Maxi Zoo
Grupa Fressnapf i Maxi Zoo jest obecna w 15 krajach, gdzie prowadzi łącznie 2709 sklepów, wliczając sklepy franczyzowe. W 2024 r. firma przyspieszyła ekspansję międzynarodową, otwierając 188 nowych sklepów, koncentrując się strategicznie na szybko rozwijających się rynkach, takich jak Francja (50), Włochy (43) i Polska (27).
– Ta międzynarodowa obecność odpowiada aktualnie za 64 proc. całkowitych przychodów grupy. Niemcy pozostają największym rynkiem firmy, a za nimi plasują się Włochy (20 proc.), Francja (15 proc.) oraz region alpejski – Austria i Szwajcaria razem – z udziałem 12 proc. Polska, choć obecnie stanowi 4 proc. przychodów międzynarodowych, jest uważana za kluczowy rynek wzrostu w perspektywie średnioterminowej - informuje spółka.
W 2025 r. grupa zamierza nadal rosnąć. Planuje otworzyć trzycyfrową liczbę nowych sklepów, ze szczególnym naciskiem na szybko rozwijające się rynki, takie jak m.in. Francja i Polska.
- Wyniki za 2024 r. są efektem strategicznej dalekowzroczności i operacyjnej elastyczności. Gdy rynek zwierząt domowych dostosowywał się do realiów sprzed pandemii, my zareagowaliśmy wcześniej. Zdecydowane i zorientowane na klienta działania umożliwiły nam wzmocnienie naszej pozycji w Europie – dodaje Sebastian van Stiphout.

Grupa Fressnapf i Maxi Zoo w liczbach
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 r. Na koniec 2024 r. spółka posiadała 145 sklepów w większych i mniejszych miastach w Polsce. W 2019 r. sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 r. sieć uruchomiła własną aplikację dla klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami, a w listopadzie 2024 r. usługę click&collect we wszystkich sklepach na terenie kraju.
Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 15 krajach europejskich. Obecnie do grupy należy około 2 709 sklepów Fressnapf i Maxi Zoo zatrudniających ponad 20 tys. pracowników z ponad 50 krajów. Od 2024 r. mniejszościowy udział w grupie posiada międzynarodowa firma inwestycyjna Cinven. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci zostały oparte na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”.
Główne wnioski
- Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 r. Na koniec 2024 r. spółka posiadała 145 sklepów w większych i mniejszych miastach w Polsce.
- 2024 r. to dla Maxi Zoo Polska czas dynamicznego rozwoju. W tym okresie sieć zwiększyła liczbę sklepów ze 118 do 145, a przychody wzrosły o 25 proc. względem 2023 r.
- Dalsza ekspansja grupy będzie połączona z bardziej zintegrowanym podejściem do handlu detalicznego w stylu smart: formaty omnichannel, takie jak click&collect, odbiór w sklepie czy adekwatne modele cenowe, mają być szybko wdrażane w całej Europie.
