Apple pokazuje nowego MacBooka Pro i iPada Pro. Oto polskie ceny urządzeń
Firma Apple odświeżyła linię swoich profesjonalnych urządzeń. Na rynek trafił więc nowy MacBook Pro oraz tablet iPad Pro.
Apple, jak czytamy w komunikacie prasowym koncernu, stawia mocno na sztuczną inteligencję oraz na czas pracy na baterii. Koncern obiecuje, że nowy MacBook Pro z ekranem o przekątnej 14 cali trzyma baterię przez 24 godziny. Do tego nowy procesor ma trzykrotnie przyspieszyć prace nad zadaniami związanymi ze sztuczną inteligencją w porównaniu do poprzedniej generacji laptopów.
W MacBooku Pro dostaniemy trzy porty USB-C/Thunderbolt 4, gniazdo na kartę pamięci SDXC, port HDMI i port MagSafe 3.
Podstawowa wersja laptopa z 16 GB RAM i dyskiem o pojemności 512GB kosztuje 8 tysięcy złotych. Wersja z dyskiem 1TB droższa jest o tysiąc złotych, a wersja z 24GB pamięci RAM i 1TB SSD kosztuje 10 tysięcy złotych.
Na rynek trafił też nowy tablet
Drugim urządzeniem, który pokazał koncern z Cupertino, jest iPad Pro. Tak jak w przypadku laptopa, także to urządzenie jest oparte o najnowszy układ M5. I tu też Apple obiecuje mocny wzrost wydajności w pracy nad zadaniami związanymi z AI w porównaniu do poprzedniej generacji.
Polskie ceny? W wersji podstawowej z 256 GB pamięci i bez dokładania rysika i klawiatury tablet kosztuje 5 tysięcy złotych. W wersji 1TB i wszystkimi dodatkami, cena tabletu to prawie 12 tysięcy złotych. Zarówno tablet jak i laptop można już zamawiać w sklepie internetowym koncernu, a ich oficjalna premiera to 22 października.
Analitycy i eksperci liczyli, że razem z laptopami Apple pokaże odświeżoną i tańszą wersję swojej przystawki telewizyjnej Apple TV. Zwłaszcza, że koncern zmienił nazwę swojej usługi streamingowej z Apple TV+ na samo TV i wszyscy myśleli, że będzie to połączone z premierą nowego sprzętu.
We wrześniu Apple zaprezentowało nową odsłonę swoich smartfonów - iPhone 17, 17 Pro i 17 Pro Max oraz całkowicie nowy telefon - bardzo odchudzony iPhone Air. Premierę miał też nowy zegarek Watch 11 oraz słuchawki AirPods Pro 3.
Jak z kolei tłumaczy CNBC, Apple przedstawia swoje nowe urządzenia zawsze jesienią, by skorzystać z jesienno-zimowego sezonu zakupowego.