Temu i Shein wprowadzą podwyżki cen w USA
Jak zauważa Associated Press, chińskie platformy e-commerce Shein i Temu podniosą ceny w USA. Obie firmy poinformowały o swoich planach w osobnych, choć bliźniaczo podobnych komunikatach. Podwyżki dla klientów mają wejść w życie 25 kwietnia.
W uzasadnieniu wskazano, że koszty operacyjne w ostatnim czasie znacząco wzrosły, co wynika „ze zmian w globalnych przepisach handlowych”. Chodzi tu nie tylko o 145 proc. taryfy, jakie na import towarów z Chin nałożyła administracja USA. Donald Trump w ostatnim czasie wycofał przepisy, które zwalniały przesyłki o niewielkiej wartości z cła.
Chodzi o pozwolenie, umożliwiające wwóz do Stanów Zjednoczonych towarów o wartości poniżej 800 dol. bez konieczności płacenia podatku. To prawo było paliwem dla rozwoju Temu i Shein na amerykańskim rynku. Jak wskazuje AP, jeszcze przed wypowiedzeniem wojny handlowej, dziennie do USA docierało 4 mln paczek o niskiej wartości, a większość z nich pochodziła z Chin.
Chińscy gigancie postanowili również ograniczyć swój marketing w Stanach Zjednoczonych. Reklamowanie się w mediach społecznościowych było zarówno dla Temu, jak i Shein jedną z głównych gałęzi promowania marki i produktów.
Jak wynika z danych firmy Sensor Tower, monitorującej branżę reklamową w sieci, dzienne wydatki Shein na marketing internetowy spadły o 19 proc., a Temu o 31 proc. w porównaniu do kosztów, ponoszonych przez firmy jeszcze miesiąc wcześniej. Głównymi poszkodowanymi w tym przypadku są platformy jak TikTok, Instagram, Facebook i YouTube.