Allegro z solidnym startem 2025 r. Wyniki zgodne z oczekiwaniami analityków
Allegro osiągnęło w pierwszym kwartale 2025 roku skorygowany zysk EBITDA na poziomie 749,3 mln zł, zgodnie z konsensusem rynkowym. Spółka nie zmienia całorocznych prognoz i kontynuuje ekspansję zagraniczną.
Wzrost liczby kupujących i wydatków
W pierwszym kwartale 2025 roku liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro wzrosła o 5,4 proc. do ponad 21 milionów, z czego 6 milionów to klienci zagraniczni. Średnie wydatki na jednego użytkownika wzrosły o 3,7 proc. rok do roku.
W Polsce Allegro miało 15,1 mln aktywnych użytkowników, a średnia wartość GMV na kupującego zwiększyła się o 8,1 proc., osiągając poziom 4.097 zł rocznie. Łączna wartość GMV w kraju wzrosła o 8,9 proc. r/r do 14,8 mld zł, czyli 3,6 razy szybciej niż krajowa sprzedaż detaliczna.
Stabilne wyniki i nowe inwestycje
Skorygowany zysk EBITDA z działalności w Polsce wzrósł o 4,8 proc. r/r do 859,4 mln zł, a marża osiągnęła 5,82 proc. GMV. Przychody w kraju zwiększyły się o 15 proc. r/r do 2,4 mld zł. Prowizja od sprzedaży wzrosła do 12,58 proc., a wpływy z reklam urosły o 29,4 proc. - przekazuje PAP Biznes.
Wartość pożyczek udzielonych przez Allegro Pay wzrosła o 20 proc. r/r, sięgając 2,8 mld zł. Allegro Delivery odpowiadało za 29 proc. zarządzanych wolumenów, z pomocą sieci ponad 22.000 automatów paczkowych.
Ekspansja zagraniczna i segment MALL
Na rynkach zagranicznych GMV wzrosła o 82 proc. r/r, a liczba aktywnych kupujących sięgnęła 3,7 miliona. Przychody w Czechach, Słowacji i na Węgrzech wzrosły o ok. 80 proc., a liczba lokalnych sprzedawców zwiększyła się o 56 proc. r/r.
Segment MALL, będący w transformacji, zakończy rok spadkiem GMV o 55–65 proc. i przychodów o 45–55 proc. Spodziewana strata EBITDA to 150–170 mln zł. Allegro zapowiada, że od 2026 roku MALL ma przynieść pozytywny wpływ na wyniki.
Prognozy na 2025 rok bez zmian
Spółka utrzymała prognozy na 2025 rok. Skonsolidowany wzrost EBITDA ma wynieść 10–17 proc. r/r, a CAPEX 920 mln–1,1 mld zł. W Polsce GMV ma wzrosnąć o 9–11 proc., przychody o 14–17 proc., a EBITDA o 8–12 proc.
Dla rynków zagranicznych Allegro spodziewa się wzrostu GMV o 40–50 proc., przychodów o 55–65 proc. i straty EBITDA na poziomie 350–400 mln zł. CAPEX na platformy zagraniczne wyniesie 40–50 mln zł, a w segmencie MALL – 30–40 mln zł.
Dźwignia i skup akcji
Dźwignia finansowa wyniosła 0,84x skorygowanego zysku EBITDA, wobec 1,38x rok wcześniej. CFO Jon Eastick zapowiedział przygotowania do odkupu akcji o wartości 1,4 mld zł jeszcze w 2025 roku.
Prezes Marcin Kuśmierz zapowiedział dalsze inwestycje w produkty, usługi i partnerstwa strategiczne. Celem spółki jest utrzymanie pozycji lidera w regionie i pogłębianie relacji z klientami i sprzedawcami. Skonsolidowany wzrost GMV w 2025 roku ma wynieść 8–11 proc., a przychody 7–11 proc.