MR.DIY otwiera cztery sklepy w Warszawie i planuje ekspansję na Europę Środkową
Malezyjska sieć dyskontów MR.DIY otworzy latem 2025 roku cztery sklepy w Warszawie: w Galerii Wileńskiej (1072 mkw.), CH Blue City (599 mkw.), CH Zielony Targówek (894 mkw.) i Galerii Młociny (1231 mkw.). Firma planuje dalszą ekspansję na rynki Czech, Węgier i Rumunii, wykorzystując Polskę jako centralny hub logistyczny.
Centrum dystrybucyjne MR.DIY Poland znajduje się w parku logistycznym Hillwood Zgierz I w Dąbrówce Wielkiej pod Łodzią. Firma rozbudowała powierzchnię magazynową z 5 tys. mkw. do 12 tys. mkw. Jeszcze w 2025 roku zostanie uruchomiona nowa powierzchnia magazynowa w tej samej lokalizacji, która będzie obsługiwać dostawy do krajów Europy Środkowej.
W galerii Wileńskiej w Warszawie otworzyliśmy właśnie piąty sklep. Do końca roku chcemy ich mieć w sumie 28, a w 2026 r. otworzyć co najmniej 40. Mało tego. Polski rynek i pierwsze wyniki na tyle spodobały się centrali, że dostaliśmy oficjalną zgodę, by nasz kraj stał się hubem sieci na całą Europę. Zaczynamy od regionu CEE [Europa Środkowa i Wschodnia – red.], czyli najbliższych nam krajów - Magdalena Nazarewicz.
Magdalena Nazarewicz, dotychczasowa dyrektor ds. rozwoju biznesu w MR.DIY Poland, awansowała na stanowisko Business Development Director Europe. Będzie odpowiedzialna za rynki Polski, Czech, Węgier i Rumunii. Nazarewicz ma ponad 10 lat doświadczenia w branży dyskontów niespożywczych, gdzie odpowiadała za ekspansję do 15 krajów europejskich i otwieranie średnio 600 sklepów rocznie.
Poza Warszawą firma planuje w tym roku otwarcia w Toruniu (1280 mkw. – największy sklep w Polsce), Opolu, Gorzowie Wielkopolskim i Bytomie. Obecnie MR.DIY działa w Polsce w centrach handlowych w Zabrzu, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim i Bielsku-Białej. Działalność w kraju rozpoczęła w listopadzie 2024 roku.
MR.DIY oferuje produkty w 10 kategoriach: artykuły gospodarstwa domowego, dekoracyjne, szkolne i biurowe, narzędzia do majsterkowania, akcesoria samochodowe, zabawki i produkty dla zwierząt. Firma pozyskuje produkty bezpośrednio od producentów, co pozwala na utrzymanie niskich cen. Asortyment jest dostosowywany do preferencji lokalnych konsumentów na podstawie badań zakupowych.
Sieć MR.DIY istnieje od 20 lat i ma ponad 4500 sklepów w 14 krajach. Poza Azją (Malezja, Tajlandia, Brunei, Indonezja, Singapur, Filipiny, Wietnam, Kambodża, Indie, Bangladesz) działa w Turcji, Hiszpanii i od czerwca 2025 roku w RPA. Polska jest trzecim europejskim krajem w portfolio spółki.