Pilne
Sprawdź relację:
Dzieje się!
Biznes Newsy

CCC potwierdza ambitne plany rozwoju. Priorytetem ekspansja, rentowność i marki licencyjne

Grupa CCC, jeden z największych graczy w branży obuwniczej i odzieżowej w regionie, podsumowała wyniki drugiego kwartału 2025 oraz przedstawiła strategiczne plany na kolejne miesiące. Spółka utrzymuje kurs na realizację pięcioletniego planu zakładającego osiągnięcie w 2030 roku przychodów na poziomie 25 mld złotych przy rentowności EBITDA rzędu 20 proc.

Zdjęcie przedstawia sklep CCC
Marka CCC odpowiada za największą część przychodów grupy CCC. Fot. materiały prasowe

Z tego artykułu dowiesz się…

  1. Jak CCC udało się wypracować najwyższy w historii kwartalny wynik EBITDA mimo niesprzyjającej pogody i wymagającego otoczenia rynkowego.
  2. Dlaczego trzy strategiczne filary – ekspansja, marki licencyjne i kontrola kosztów – mają zapewnić spółce stabilny wzrost w kolejnych latach.
  3. Jakie konkretne inwestycje i działania planuje CCC, aby utrzymać wysokie tempo rozwoju i zbliżyć się do celów na 2030 rok.

Podczas prezentacji wyników za drugi kwartał 2025 Łukasz Stelmach, dyrektor finansowy Grupy CCC, nie pozostawiał wątpliwości – spółka konsekwentnie realizuje plan pięcioletni i zbliża się do realizacji strategicznych założeń na 2030 r. Te są ambitne: 25 mld zł przychodów i 20 proc. rentowności EBITDA.

– Patrząc na ekspansję, rozwój produktu i rosnący udział marek licencyjnych, jesteśmy coraz bardziej pewni, że te wyniki są w naszym zasięgu – podkreślał podczas konferencji prasowej Łukasz Stelmach.

Rekord mimo trudnego kwartału

Drugi kwartał przyniósł CCC historyczny wynik EBITDA – 481 mln zł oraz skokowy wzrost rentowności do 17 proc.(o 5 pkt proc. rok do roku). Co istotne, to już ósmy z rzędu kwartał spadku wskaźnika kosztów znajdującego się obecnie poniżej 40 proc. przychodów.

– Pogoda nas nie rozpieszczała: maj był chłodny, lipiec wyjątkowo deszczowy. A jednak udało się wypracować rekordowe wyniki i utrzymać marżę brutto blisko 50 proc. – mówił dyrektor finansowy.

Sprzedaż porównywalna (LFL) w grupie wzrosła o 4 proc. mimo wymagającej bazy z ubiegłego roku.

Grupa CCC w drugim kwartale 2025 r. osiągnęła wynik EBITDA w wysokości 481 mln zł. To najwyższy wynik grupy w pojedynczym kwartale, podała firma.

Przychody CCC wzrosły o 11 proc. w ujęciu rocznym do poziomu 2,9 mld zł. Jak podaje grupa, lepszą sprzedaż zanotowała każda z linii biznesowych. Wzrost w przypadku HalfPrice wyniósł 22 proc., w przypadku CCC 16 proc. i 2 proc. w grupie Modivo. Wynik operacyjny w drugim kwartale wzrósł o 19 proc. do 313 mln zł.

Trzy filary strategii CCC

Stelmach przypomniał, że strategia CCC opiera się na trzech fundamentach.

Pierwszy to ekspansja sieci. Założeniem jest powstanie co najmniej 250 tys. mkw. nowych powierzchni rocznie, w dobrych lokalizacjach i na korzystnych warunkach. W 2025 r. dynamika rozwoju powierzchni wyniosła ponad 40 proc., a łączna powierzchnia osiągnie do końca roku 1,2 mln mkw.

Kolejny fundament to rozwój marek licencyjnych. Jak podkreślił dyrektor finansowy CCC, w grupie już 32 proc. zapasów to wysokomarżowe brandy. W Half Price i Modivo udział marek licencyjnych także rośnie, co bezpośrednio wzmacnia marże.

Trzeci element to ścisła dyscyplina kosztowa.

– To element DNA grupy. Pilnujemy kosztów w każdej jednostce biznesowej – zaznaczał Stelmach.

W efekcie udział kosztów w ogólnej strukturze przychodów grupy nie rośnie.

CCC. Fundament całej grupy

CCC generuje obecnie 44 proc. przychodów grupy. W drugim kwartale sprzedaż tej spółkiwzrosła o 16 proc. przy zwiększeniu powierzchni handlowej o 4 proc. Mimo otwarcia ponad 40 nowych sklepów koszty rosły wolniej niż przychody, co przełożyło się na spadek wskaźnika kosztów o 2 pkt proc.

– Utrzymujemy rentowność powyżej 20 proc., co w branży obuwniczej jest rzadkością. A celujemy w jeszcze więcej – mówił dyrektor finansowy.

Half Price i Modivo. Szybkie tempo rozwoju

Sieć Half Price zwiększyła powierzchnię o 45 proc. rok do roku i liczy już 180 sklepów. Do końca 2025 r. powstanie blisko 60 nowych lokalizacji.

– Tak szybka ekspansja chwilowo obciąża rentowność, ale to inwestycja w przyszłość. W ujęciu 12-miesięcznym EBITDA Half Price sięga 18 proc., co czyni nas liderem globalnym w segmencie off-price – podkreślał Stelmach.

W planach jest nowy magazyn tej sieci, który ma ruszyć w II kwartale 2026 r. i zmniejszyć koszty logistyki o połowę.

Modivo, platforma e-commerce grupy, już ósmy kwartał z rzędu poprawia rentowność. W ostatnich 12 miesiącach EBITDA wzrosła o 12 pkt proc. rok do roku, m.in. dzięki redukcji kosztów o 300 mln zł i zwiększeniu udziału marek licencyjnych w sprzedaży do 13 proc.

Magazyny pełne przed sezonem

Grupa przyspieszyła w tym roku realizację dostaw. W efekcie 97 proc. kolekcji na nowy sezon znalazło się w magazynach już na koniec lipca. To niemal 20 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

– Po raz pierwszy w historii mamy całą kolekcję gotową przed startem sezonu. To oznacza pełną marżę od pierwszego dnia sprzedaży – mówił Stelmach.

Druga połowa roku ma być jeszcze lepsza

CCC podtrzymuje prognozy na 2025 r. – 70 proc. tegorocznych otwarć sklepów przypadnie na drugie półrocze, co przełoży się na wyższą dynamikę sprzedaży.

– Start trzeciego kwartału jest bardzo udany – kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, wysoka dostępność towaru, zabezpieczony kurs dolara i niższe koszty transportu. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem – podsumował dyrektor finansowy.

Główne wnioski

  1. Grupa CCC odnotowała rekordowy wynik w drugim kwartale 2025 roku. Osiągnęła 481 mln zł EBITDA i zwiększyła rentowność do 17 proc. mimo niesprzyjających warunków pogodowych. Wzrost przychodów o 11 proc. rok do roku do poziomu 2,9 mld zł objął wszystkie linie biznesowe, a szczególnie wyróżniła się sieć Half Price z dynamiką 22 proc. i CCC z 16 proc. Lepsza sprzedaż została osiągnięta przy utrzymaniu wysokiej marży brutto i spadku wskaźnika kosztów poniżej 40 proc.
  2. Strategia CCC opiera się na trzech filarach: intensywnej ekspansji powierzchni handlowej, zwiększaniu udziału marek licencyjnych oraz ścisłej dyscyplinie kosztowej. Spółka planuje dzięki temu corocznie powiększać sieć o 250 tys. mkw., a w 2025 roku rozwój powierzchni przekroczy 40 proc., co da łącznie 1,2 mln mkw. Znaczący wzrost udziału wysokomarżowych marek licencyjnych w sprzedaży ma wspierać rentowność, a kontrola kosztów w każdej jednostce biznesowej zapewnia stabilność finansową.
  3. Perspektywy na drugą połowę roku są dla CCC optymistyczne. Spółka zakłada, że większość nowych otwarć sklepów nastąpi właśnie w tym okresie, co powinno zwiększyć dynamikę sprzedaży. Dodatkowo wysoka dostępność towarów, zabezpieczony kurs dolara oraz niższe koszty transportu sprzyjają osiągnięciu celów na 2025 rok. CCC utrzymuje długoterminowy plan na 2030 rok, zakładający 25 mld zł przychodów i 20 proc. rentowności EBITDA.