Arlen planuje debiut na GPW. KNF zatwierdziła prospekt spółki
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zatwierdziła prospekt spółki Arlen, producenta odzieży ochronnej dla służb mundurowych, planującej debiut na warszawskiej giełdzie.
O planach i celach debiutu giełdowego producenta szczegółowo pisaliśmy tutaj.
Wartość oferty Arlenu może wynieść 294 mln zł
Przedmiotem oferty publicznej akcji Arlen będzie sprzedaż 6,6 mln akcji, które stanowią 29,8 proc. kapitału zakładowego. Oferta może się zwiększyć o nie więcej niż 1,14 mln akcji. Cena maksymalna została ustalona na 38 zł, co oznacza, że potencjalna wartość oferty może wynieść około 294 mln zł przy założeniu skorzystania przez oferującego z opcji zwiększenia oferty – podała spółka w komunikacie prasowym.
Akcjonariuszem oferującym akcje jest A.T. Fundacja Rodzinna, kontrolowana przez Andrzeja Tabaczyńskiego, założyciela i prezesa Arlenu.
Zapisy w transzy inwestorów detalicznych będą prowadzone w terminie 4-11 czerwca. W tej transzy inwestorzy składają zapisy po cenie maksymalnej. Intencją akcjonariusza sprzedającego jest zaoferowanie w transzy inwestorów detalicznych ok. 10-20 proc. akcji oferowanych.
Proces budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych zostanie przeprowadzony w okresie od 4 do 12 czerwca 2025 roku. Oczekiwany dzień debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych to 24 czerwca.
Grupa Arlen miała w zeszłym roku 461,4 mln zł przychodów
Grupa Arlen specjalizuje się w produkcji specjalistycznej odzieży ochronnej oraz elementów wyposażenia indywidualnego przeznaczonych dla służb mundurowych. Jest również producentem tkanin specjalistycznych – głównie laminowanych i plecakowych, do wytwarzania odzieży ochronnej i wyposażenia indywidualnego dla służb mundurowych.
W 2024 r. grupa miała 461,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 26 proc. więcej niż w 2023 r. W tym okresie grupa wygenerowała 83,9 mln zł znormalizowanej EBITDA i 60,5 mln zł znormalizowanego zysku netto, które wzrosły odpowiednio o 45 proc. i 44 proc. rok do roku.
Jak podaje grupa, jej strategia rozwoju koncentruje się na utrzymaniu innowacyjności technologicznej i efektywności kosztowej wytwarzanych wyrobów; wzroście sprzedaży poprzez poszerzanie oferty produktowej oraz kontynuacji ekspansji na rynkach europejskich.
Źródło: PAP