Dino Polska z zyskiem poniżej oczekiwań w drugim kwartale

Dino Polska w drugim kwartale roku miało 397,5 mln zł zysku netto j. d. To wzrost wobec drugiego kwartału 2024 r., kiedy spółka zanotowała 347,9 mln zł zysku netto.

Rynek spodziewał się wyższego wyniku. Konsensus PAP Biznes zakładał 436,7 mln zł zysku.

Łącznie w pierwszych sześciu miesiącach roku zysk netto j.d Dino wyniósł 708,8 mln zł wobec 643,1 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBIT wyniósł 527,7 mln zł wobec 421,7 mln zł przed rokiem i był 6,4 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 563,9 mln zł.

Wynik EBITDA w drugim kwartale grupy wyniósł 650,5 mln zł, co oznacza wzrost o 24,9 proc. rok do roku Konsensus zakładał 685 mln zł. W całej pierwszej połowie roku wynik EBITDA wyniósł 1 mld 182,8 mln zł (co oznacza wzrost o 16,8 proc. rok do roku).

Przychody grupy wzrosły o 19 proc. i wyniosły 8 mld 622,6 mln zł. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 8 mld 716 mln zł. W całym pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 15 mld 977 mld zł i były o 14,8 proc. wyższe rok do roku.

Marża EBITDA wyniosła w drugim kwartale 7,54 proc. w drugim kwartale i 7,4 proc. w pierwszym półroczu, podczas gdy rok wcześniej było to odpowiednio 7,19 proc. i 7,28 proc.

Dino Polska oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży w 2025 r.

Sprzedaż LFL grupy wzrosła w pierwszej połowie roku o 4,8 proc. To wolniejsze tempo wzrostu niż w tym samym okresie przed rokiem (6,4 proc.). Wzrost sprzedaży LFL w drugim kwartale wyniósł 8,8 proc. (1,8 proc. wzrostu przed rokiem).

Jak podano, głównym czynnikiem pozytywnie kształtującym dynamikę sprzedaży LFL w drugim kwartale było przesunięcie świąt wielkanocnych z pierwszego kwartału w 2024 r. do drugiego kwartału w 2025 r.

Grupa podała, że zarząd oczekuje średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w 2025 r. Wcześniej, w maju, spółka podtrzymywała cel wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w tym roku.

Dino celuje w kilkunastoprocentowy wzrost liczby otwarć sklepów

Nakłady inwestycyjne spółki mają wynieść w tym roku 1,8-2 mld zł – podano w raporcie półrocznym. Wcześniej zakładała, że CAPEX wyniesie 1,7-1,8 mld zł.

W okresie od kwietnia do czerwca 2025 r. sieć uruchomiła 89 nowych sklepów, a od stycznia do czerwca – 147. Na koniec pierwszego półrocza sieć Dino obejmowała 2835 marketów, o 331 więcej niż przed rokiem.

W pierwszej połowie roku uruchomione zostało też 11. centrum dystrybucyjne spółki, w miejscowości Kolonia Kawałek w województwie warmińsko-mazurskim.

Zarząd Dino oczekuje, że w 2025 r. liczba otwarć nowych sklepów wzrośnie o wysokich kilkanaście procent.

Źródło: PAP