Focus Telecom z MCI i Systell łączą się w spółkę Welyo

Focus Telecom i Systell połączyły się, tworząc Welyo, największego dostawcę oprogramowania dla contact center w Polsce. Firmy ogłosiły dziś fuzję, wyznaczając strategiczne przesunięcie w kierunku technologii AI i automatyzacji w obszarze doświadczeń klientów i pracowników.

Welyo ma ok. 45 mln zł przychodów i ponad 800 klientów. Szybko chcemy przekroczyć 50 mln zł sprzedaży, a w najbliższych latach także liczbę 1000 klientów. Udowodniliśmy już, że nasze spółki portfelowe potrafią zwiększać przychody i zysk w tempie 15-20 proc. rocznie w mniej więcej pięcioletnim horyzoncie inwestycyjnym - Paweł Borys, MCI.

Nowo powstały podmiot rozszerzy działalność poza tradycyjne usługi Contact Center as a Service (CCaaS), w których specjalizował się Focus Telecom. Główny produkt Welyo, CXaaS HUB, zapewnia wielokanałowe rozwiązania obsługi klienta bez konieczności posiadania rozbudowanej infrastruktury czy dużych zespołów – informuje prezes Welyo Daniel Szcześniewski.

W rozwiązaniach on-premise, czyli wdrożeniu oprogramowania w infrastrukturze klienta, początkowy koszt to setki tysięcy złotych albo nawet ponad 1 mln zł. U nas bariera zaczyna się od ponad 1 tys. zł miesięcznie, choć zdarzają się klienci płacący kilkaset tysięcy złotych- wszystko zależy od wielkości organizacji i stopnia wykorzystania naszej technologii. Średnie przychody z klienta to u nas obecnie 3500-4000 zł miesięcznie - prezes Szcześniewski.

Polski rynek CCaaS rozwija się w tempie przekraczającym 15 proc. rocznie. Prognozy wskazują, że do 2028 r. jego wartość może osiągnąć 750 mln zł. Badania rynkowe pokazują, że 73 proc. konsumentów uważa jakość obsługi za główny czynnik wpływający na ich lojalność wobec marek.

Wdrożenie rozwiązań opartych na AI może zwiększyć efektywność zespołów o 12 proc. i poprawić jakość obsługi o 8,5 proc. – według danych udostępnionych przez firmę. Organizacje, które kompleksowo zmodernizowały swoje procesy obsługi klienta, notują produktywność nawet 2,4 razy wyższą niż konkurencja.

MCI Capital, który posiadał Focus Telecom w swoim portfelu inwestycyjnym, pozostaje inwestorem w nowym przedsięwzięciu. Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI Capital, stwierdził, że zmiana marki sygnalizuje nowy etap rozwoju firmy, z naciskiem na innowacje i skalowalność w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku.

Prezes MCI mówił, że zagraniczna ekspansja spółki jest jednym z kluczowych elementów budowy wartości firmy.

Planujemy skończyć transformację Welyo w 2026 r., więc przełom 2026 i 2027 r. to realny termin na mocniejsze zaakcentowanie tego kierunku rozwoju. Bierzemy pod uwagę zarówno akwizycje, jak i nawiązanie partnerstwa z różnego rodzaju dostawcami komplementarnych usług. Najwięksi gracze wywodzą się z USA i skupiają na największych korporacjach w modelu wdrożeniowym. Przyszłością jest jednak model abonamentowy, w którym działa Welyo, więc jest dobrze przygotowane do rozwoju. Poza tym nie skupiamy się na największych korporacjach ani na mikrofirmach, tylko na małych, średnich i średnio-dużych spółkach - Paweł Borys.

Welyo działa obecnie jako największy w Polsce dostawca aplikacji contact center i usług komunikacji biznesowej. MCI Capital, notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, utrzymuje pozycję największego funduszu private equity w Europie Środkowo-Wschodniej z aktywami przekraczającymi 2,7 mld zł. Koncentruje się na transakcjach typu mid-market buyout w sektorze technologicznym.