Grupa Budimex w III kw. 2025 r. z zyskiem netto zgodnym z konsensusem
Przychody Grupy Budimex w III kw. 2025 r. wyniosły 2 mld 461,7 mln zł, zysk operacyjny wyniósł 207,6 mln zł, a zysk netto j.d. 170,5 mln zł – wynika z raportu. Konsensus PAP Biznes zakładał 2457,1 mln zł przychodów, 203,1 mln zł EBIT i 170,2 mln zł zysku netto.
Dla porównania, w III kw. 2024 r. Budimex miał ok. 2 mld 470,2 mln zł przychodów, 212,4 mln zł EBIT i 170,3 mln zł zysku netto j.d.
Narastająco, po trzech kwartałach 2025 r. Budimex miał 6,41 mld zł przychodów, 509,5 mln zł zysku EBIT i 441 mln zł zysku netto j.d. W analogicznym okresie rok wcześniej grupa miała 6,51 mld zł przychodów, 508,3 mln zł EBIT i 447 mln zł zysku netto j.d.
Budimex podał także, że zysk brutto ze sprzedaży w okresie I–III kw. 2025 r. wzrósł do 790,2 mln zł z 784,2 mln zł przed rokiem.
Backlog Budimeksu na koniec września 2025 r. wyniósł 16,2 mld zł
Portfel zamówień Grupy Budimex na koniec września 2025 r. wyniósł 16,2 mld zł. Wartość kontraktów podpisanych w okresie I–III kw. 2025 r. wyniosła 3,9 mld zł – podała spółka w raporcie.
Dodatkowo, po 1 października 2025 r. wartość podpisanych kontraktów wyniosła ponad 800 mln zł.
Na 30 września 2025 r. wartość ofert spółek grupy z najniższymi cenami lub ocenionymi przez zamawiających najwyżej to ponad 10,5 mld zł, z czego ponad 5 mld zł przypada na kontrakt Rail Baltica na Łotwie i w Estonii.
Jak podano, zapewnia to Grupie Budimex stabilne perspektywy utrzymania optymalnego poziomu portfela zamówień w najbliższych kwartałach oraz utrwala fundamenty działalności operacyjnej na lata 2026–2027.
„Struktura portfela w ciągu kwartału nie uległa znaczącej zmianie – portfel opiera się głównie na kontraktach infrastruktury drogowej i kolejowej, stanowiących ponad 2/3 jego wartości” – napisano w raporcie.
Budimex podał, że na 30 września 2025 r. pozycja gotówkowa netto grupy przekroczyła 1,8 mld zł, a obniżenie poziomu gotówki w stosunku do końca 2024 r. było spowodowane przede wszystkim wypłatą dywidendy, realizowaniem programów inwestycyjnych w zakresie budowy odnawialnych źródeł energii, rozbudową drogowej i kolejowej bazy sprzętowej, a także rozwijaniem działalności deweloperskiej.
Jednocześnie odnotowano sezonowe zwiększenie zaangażowania funduszy w kapitał obrotowy, wynikające częściowo z realizacji kontraktów w ramach programu Polski Ład.
Czytaj także: Kolej na rozdrożu. Budimex i polskie inwestycje: między ambicją a rzeczywistością
Źródło: PAP